عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۳ سنت افزایش به ۵۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت امروز افزایش داشت اما در حالی که سرمایه گذاران در این فکر هستند که آیا افزایش تعداد سکوهای حفاری آمریکا و افزایش بی سابقه ذخایر نفت این کشور تلاش های تولید کنندگان برای کاهش تولید و برقراری توازن در بازار را تضعیف می کند یا نه، رشد قیمت ها محدود بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 53 سنت افزایش به 56 دلار و 34 سنت رسید، و قیمت نفت خام آمریکا نیز با 44 سنت افزایش به 53 دلار و 84 سنت رسید.

    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکا برای پنجمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفتی را افزایش داده اند و برای نهمین ماه متوالی تحت تاثیر افزایش قیمت ها تعداد سکوها را افزایش داده اند.

    موسسه گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: «با فرض اینکه تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا در سطح فعلی باقی بماند، ما برآورد می کنیم که میزان تولید نفت آمریکا در فاصله سه ماهه پایانی سال گذشته و سه ماهه پایانی امسال در حوزه های نفت شیل پرمیان، ایگل فورد، باکن و نیوبرارا 405 هزار بشکه در روز افزایش یابد.»

    بر اساس این یادداشت، تولید نفت آمریکا در سال 2017 روزانه به طور متوسط 130 هزار بشکه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یابد.

    این در حالی است که اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه توافق کرده اند تا برای تقویت قیمت ها، میزان تولید خود را در 6 ماهه نخست امسال به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    برآوردها نشان می دهد که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید حدود 90 درصد بوده است. هفته گذشته مابع اگاه در اوپک گفتند که اگر حجم ذخای جهانی نفت به اندازه کافی کاهش نیابد، اوپک ممکن است کاهش تولید های بیشتری را در دستور کار قرار دهد یا توافق فعلی را تمدید کند.

    برچسب ها