عصر خودرو

نمایندگان بورس تهران در راه لندن

عصر بازار: چندی پیش هیات نمایندگان بورس اوراق بهادر تهران در دومین همایش ایران و اروپا، سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت کردند و بزودی برای شرکت در نمایشگاه بورسی دیگر راهی لندن خواهند شد.

نمایندگان بورس تهران در راه لندن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سفر نمایندگان و فعالان اقتصادی بازار بورس تهران به دومین همایش ایران و اروپا علاوه بر حضور در صحنه بین المللی و ایجاد ارتباطات جهانی، به نمایش بهتر بازار سرمایه ایران در دوران پسا توافق انجامید. این نمایشگاه دو روزه که در هتل بزرگ کمپینسکی ژنو، سوییس برگزار شد میهمان بیش از 500 نماینده از شرکت‌های ایرانی و اروپایی برای مذاکره درباره کسب و کار، سرمایه‌گذاری و روابط مالی در بخش‌های مختلف تجاری بود.

    به بهانه بازگشت هیات نمایندگان بورس تهران و آغاز سفر جدیدی در ماه آینده به لندن برای شرکت در همایش موند ویژن، به بررسی آنچه تاکنون در دو دوره از این رویداد بین‌المللی تجاری رخ داده، پرداخته شده است.

    در اولین دوره همایش ایران و اروپا که در اکتبر سال گذشته برگزار شد، یک شرکت خصوصی با مسؤلیت محدود واقع و با مؤسسان ایرانی واقع در ژنو با هدف شناساندن فرصت‌های بخش خصوصی تجارت ایران راه‌اندازی شد.

    با موفقیت برگزاری نخستین همایش دوره بعدی آن بار دیگر در مهر ماه امسال در ژنو برگزار شد. بر اساس آمارهای گرفته شده در نخستین برگزاری همایش از میزان استقبال 80 درصد شرکت کنندگان در سطوح عالی مدیریتی، بیش از 300 فعال اقتصادی، حضور نمایندگانی از 25 کشور و هم چنین حضور 299 خبرنگار از سراسر جهان نشان دهنده موفقیت این همایش را دارد.

    برگزاری همایش دوم این بار با توجه خاصی به چالش های مالی و سرمایه گذاری انجام گرفت. شرکت‌های گوناگون فعال در حوزه سرمایه چه آنهایی که در جستجوی شناخت فرصت‌های ایران بودند و چه شرکت هایی ایرانی که در فضای جدید رشد بدنبال طرح خدماتشان بودند برای برطرف کردن نیاز بکارگیری رفتارهای اقتصادی هوشمندانه برای بازاریابی، مسایل حقوقی و ریسک‌های اعتباری توسعه کسب و کار ایران در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

    شرکت کنندگان حقوقی در این نمایشگاه از گروه های مختلف سرمایه‌ای چون بانک‌ها، شرکت های تامین سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک، شرکت های صندوق سرمایه و کارشناسان ارشد در حوزه مدیریت سرمایه حضور داشتند.

    از میان سخنرانان ایرانی حاضر در این نمایشگاه دو روزه علاوه بر مدیرعامل بازار بورس تهران می توان به غلامعلی کامیاب-معاون ارزی بانک مرکزی، عبدالرسول دری اصفهانی-عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران، عیسی مشایخی- مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل، پدرام سلطانی-نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، پرویز عقیلی-مدیر عامل بانک خاورمیانه و یونس مظلومی مدیر عامل بیمه رازی اشاره کرد.

    محور سخنرانی‌ها در دومین همایش ایران و اروپا
    در 9 پانل گفت‌وگو برگزار شده در این همایش دو روزه، مدیرعامل بورس تهران به همراه سه تن از فعالان بازار سرمایه در شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری درباره چگونگی فعالیت بازار بورس تهران و اهداف آن برای حضور در صحنه مهیج بازار سرمایه جهانی به صحبت نشستند.

    حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار و برخی از شرکت کنندگان فعال بازار سرمایه ایران در پانل "بازار پویا بورس اوراق بهادار تهران" که در پنجشنبه گذشته برگزار شد درباره تاریخچه بازار سرمایه ایران، عضویت در سازمان‌های بین المللی، ساختار و تنوع ابزارهای سرمایه‌ای، جذب سرمایه گذاران خارجی با سطوح مختلف ریسکی تنوع صنایع در بازار داخلی و اهداف بازار بورس اوراق بهادار تهران در بهبود سیستم خرید و فروش سخن گفت.

    وی بزودی در نمایشگاه بازار بورس موندو ویژن لندن در تاریخ 21 آبان در پانل گفت‌وگو با موضوع "بازگشایی بازار خاورمیانه" سخنرانی خواهد داشت.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در سخنرانی با موضوع "ایران- یگانه ظرفیت تبدیل تهدیدها به فرصت ها" در همایش ایران-اروپا، سرمایه‌گذاری و توسعه حضور داشت.

    از دیگر پانل‌های گفت‌وگویی با حضور سخنرانان و فعالان اقتصادی ایران می‌توان به سخنرانی با حضور مدیرعامل بانک خاورمیانه، مدیر روابط بین‌الملل بانک پاسارگاد و مدیرعامل بیمه رازی درباره پیشرفت حوزه بیمه و بانکی ایران در حیطه تولید و خدمات رسانی مخصوصا خدمات دهی به مشتریان خارجی و هم چنین فرصت‌های پیشرو شرکت‌های بیمه و بانکی در دوران پساتوافق و امکان حضور بانک‌های ایرانی بعنوان مجریان اصلی توسعه اقتصادی ایران اشاره کرد.

    از سوی دیگر سخنرانی با حضور عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران درباره شروط اصلی که باید در خصوص فراهم کردن مقدمات تجارت و سرمایه گذاری خارجی از آن اطمینان حاصل شود، انجام گرفت.

    هم چنین سخنرانی دیگری با محوریت حقوقی که بنظر می رسد می تواند آغاز کننده گفت‌وگویی درباره نگرانی‌های حقوقی در خصوص سرمایه گذاری خارجی باشد با موضوع بررسی چارچوب قوانین حقوق بین الملل و راهکارهایی برای پوشش ریسک‌های حقوقی در طول سرمایه‌گذاری انجام گرفت.

    بر این اساس با شروع فصل جدیدی از ارتباطات ممکن شده‌ای که بیش از یک دهه بر روی بازار بورس و سرمایه ایران در پی تحریم ها بسته شده بود می توان چشم انداز اقتصادی روشنی در رقابت بازار سرمایه ایران با جوامع بین المللی ترسیم کرد.شرکت در این گونه نمایشگاه‌ها نه تنها می‌تواند به تجربیات و بروزرسانی فعالان و تصمیم گیران عرصه بازار سرمایه ایران بیافزاید بلکه فرصت ارتباطات بین المللی و نمایش ظرفیت‌های بومی را به حد اعلی ارتقا خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها