عصر خودرو

با قرارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته؛

یک طرح پتروشیمی مشمول تخفیف خرید در خوراک گاز شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت پتروشیمی اردبیل از مجوز تخفیف ۳۰ درصدی خوراک این مجتمع در طی زنجیره ارزش تولید پلی پروپیلن خبر داد

یک طرح پتروشیمی مشمول تخفیف خرید در خوراک گاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, احمدرضا حیدرنیا مدیر عامل شرکت پتروشیمی اردبیل ، دلیل این تصمیم را قرار گرفتن در مناطق کمتر توسعه یافته دانست و گفت: این تصمیم از سوی معاون برنامه ریزی وزارت نفت ابلاغ شد.وی با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی اردبیل در سال 1385به منظور تولید آمونیاک و اوره تعریف شده بود، به توقف روند اجرای پروژه به دلیل عدم تامین منابع مالی، مشابه بیشتر طرح‌های پتروشیمی اشاره کرد.

    حیدرنیا در ادامه تصریح کرد : در سال 1394 به پیشنهاد وزیر نفت و اظهار تمایل کنسرسیوم بانک‌های توسعه صادرات، صادرات و رفاه طی جلسه ای با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور، طرح به تولید 500 هزار تن پلی پروپیلن از گاز طبیعی و سایر محصولات وابسته تغییر کاربری داد.

    به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی اردبیل علاوه بر اختصاص مساحت تقریبی 60 هکتار و ساخت بخشی از ساختمان‌های صنعتی، کلیه مجوزهای لازم مجددا اخذ، قرارداد 25 ساله منعقد شد و قرارداد آب و گاز نیز در حال به‌روزرسانی هستند.

    حیدرنیا در همین راستا از وزارت نفت در خصوص اختصاص صدور مجوز5.33 میلیون متر مکعبی گاز طبیعی در روز و با احتساب تخفیف 30 درصدی خوراک مجتمع تشکر کرد.

    وی حجم سرمایه گذاری تقریبی لازم برای ساخت طرح را 1.3 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: مذاکرات در خصوص متمم وام اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی و به صورت موازی منابع خارجی در دستور کار قرار گرفته است .

    براساس این گزارش، از مزایای طرح پتروشیمی اردبیل می‌توان به راه مواصلاتی به کشورهای همسایه خصوصا کشور ترکیه به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده این محصول جهت صادرات و سوآپ با دیگر شرکت‌های تولیدکننده این محصول در مناطق دیگر از جمله مناطق جنوبی کشور اشاره کرد.

    برچسب ها