عصر خودرو

کویت ازکشف شش نقطه نفت خیز در خلیج فارس خبر داد

عصر بازار- وزارت نفت کویت در ادامه سیاست های خود برای توسعه تاسیسات نفتی و جذب سرمایه های خارجی از رقابت شرکت های بزرگ نفتی جهان برای شناسایی ذخایر شش چاه نفتی کشف شده جدید دراین کشور در آب های خلیج فارس خبر داد.

کویت ازکشف شش نقطه نفت خیز در خلیج فارس خبر داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ,شرکت ملی نفت کویت اعلام کرد که کمپانی های 'هالیبرتون' ، 'بیکر هیوز' و شرکتهایی از کانادا و هلند در این مناقصه که برای ارزیابی ذخایر نفتی کویت انجام می شود به رقابت با هم می پردازند.
    تمامی شش چاه نفتی کشف شده کویت درمحدوده آبهای خلیج فارس قرار دارند، وزارت نفت کویت همچنین به دنبال اجرای اصلاحات اقتصادی در دولت این کشور و تنوع درآمد زایی و ایجاد اقتصاد چند محصولی که طی سالیان اخیر آغاز شده است از واگذاری بخشی از صنایع نفت این کشور به بخش خصوصی خبر داده است.
    یکی از این پروژه شامل ساخت پالایشگاه جدید الزور است که بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی می باشد.
    بنا براعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.
    همچنین 'جمال جعفر' مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و 100 هزار بشکه رسیده، گفت : کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
    دولت کویت در نظر دارد در سال های آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.

    برچسب ها