عصر خودرو

ژاپن واردات نفتا از ایران را از سر گرفت

عصر بازار- یک منبع آگاه گفت، ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی یک محموله نفتا از ایران وارد کند که اولین واردات نفتا از ایران از سال ۲۰۱۱ تاکنون است.

ژاپن واردات نفتا از ایران را از سر گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه گفت، ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی یک محموله نفتا از ایران وارد کند که اولین واردات نفتا از ایران از سال 2011 تاکنون است.

    این منبع آگاه بدون بیان جزئیات بیشتر تایید کرد که شرکت میتسوبیشی ژاپن قرار است یک محموله نفتا از ایران دریافت کند.

    این اولین محموله نفتایی خواهد بود که ژاپن از سال 2011 به این سو از ایران وارد می کند. بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد ژاپن، این کشور آخرین بار در سال 2011 47 هزار و 212 تن از ایران نفتا خریداری کرده بود.

    تجارتخانه ها و پالایشگاه های ژاپنی از زمان وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در اواسط سال 2012 به لیل مشکلات بیمه ای از این کشور نفتا وارد نکرده بودند.

    به رغم لغو تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا پس از توافق هسته ای، وارد کنندگان ژاپنی به دلیل عدم دسترسی به خدمات پوشش بیمه ای از شرکت های آمریکایی هیچ محموله فرآورده های نفتی از ایران خریداری نکرده بودند.

    خبرها از خرید نفتای ایران توسط ژاپن در حالی منتشر می شود که پالایشگاه جدید ستاره خلیج فارس ایران دومین محموله نفتای تولیدی خود را به مشتریان خارجی ارسال کرده است.

    اولین محموله به امارات ارسال شده و دومین محموله نیز در اواخر ژانویه عازم ژاپن شده است و قرار است تا پایان این هفته به ژاپن برسد.

    برچسب ها