عصر خودرو

کرباسیان اعلام کرد؛

افزایش همکاری معدنی ایران و فنلاند

حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار-رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به افزایش همکاری ایران و فنلاند در بخش معدن، گفت: دولت ایران از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران حمایت می‌کند.

افزایش همکاری معدنی ایران و فنلاند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان در همایش «آشنایی با فرصت‌های همکاری معدنی ایران و فنلاند» با بیان اینکه ایران کشوری معدنی است و 600عنصر معدنی در ایران وجود دارد، گفت: ما ذخایر غنی در کشور داریم، همچنین به عنوان یک شرکت دولتی در قانون اساسی به ما تکلیف شده است که باید مشارکت بخش خصوصی را بیش از پیش داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه دولت مکلف است تا از بخش خصوصی حمایت کند، افزود: ما می‌دانیم که فنلاندی‌ها علاقه‌مند به همکاری با ما هستند، ضمن آنکه ایران به 30میلیارد دلار در بخش معدن نیاز دارد و از این نظر کشوری منحصر به فرد به شمار می‌رود.

    رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اعلام اینکه ایران به بازار 450میلیون نفری منطقه دسترسی دارد، اظهار داشت: بنابراین ایران یک هاب در منطقه به شمار می‌رود و ما می‌توانیم از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان واردات و صادرات زیادی داشته باشیم.

    کرباسیان با اشاره به منابع زیاد گاز و نفت در ایران گفت: همانطور که می‌دانید گاز برای صنایع معدن مهم است و ارزان در اختیار این بخش قرار می‌گیرد؛ بنابراین سرمایه‌گذاران شرکت‌های خارجی می‌توانند به راحتی در اینجا سرمایه‌گذاری کنند و دولت از آنها حفاظت می‌کند.

    وی با اشاره به همکاری یک شرکت فنلاندی از سال‌های پیش در ایران اظهار داشت: حتی در زمان تحریم‌ها هم این شرکت فنلاندی در ایران حضور داشت و ما به زودی پروژه دیگری را با همکاری این شرکت در ایران بهره‌برداری می‌کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایمیدرو آمادگی خود را اعلام می‌کند تا در این بخش با شرکت‌های فنلاندی همکاری داشته باشد، زیرا ایران یک فرصت برای این شرکت‌ها به شمار می‌آید و در حال حاضر حدود 250هزار کیلومترمربع برای اکتشاف وجود دارد.

    کرباسیان با بیان اینکه امیدوارم در سال 2017و 2018زمینه همکاری در بخش اکتشاف ایجاد شود، افزود: این موضوع می‌تواند فرصت خوبی را در اختیار شرکت‌های ایرانی و فنلاندی قرار دهد.

    برچسب ها