عصر خودرو

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت:

٧ درصد دکل‎های حفاری موجود دنیا در ایران فعالند

عصر بازار- معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: حدود هفت درصد دکل‎های حفاری فعال موجود در دنیا در ایران قرار دارند.

٧ درصد دکل‎های حفاری موجود دنیا در ایران فعالند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایلنا، رکن الدین جوادی در چهارمین کنگره بین المللی حفاری ایران افزود: صنعت حفاری در حال شتاب قابل قبولی است تا بتواند ماموریت توسعه صنعت نفت و گاز کشور را عهده دار شود و نقش موثری را بازی کند.

    وی با بیان این که امروز درباره صنعت حفاری در کشوری که نخستین دارنده ذخایر گازی است، صحبت می کنیم، یادآورشد: حدود هفت درصد کل‎های فعال موجود در دنیا در ایران قرار دارند در حالی در یک مقطعی تنها یک دکل در ایران فعال بود.

    جوادی با اشاره به این که بیش از ٢ هزار دکل در حال حاضر در دنیا فعال است، که سهم ایران از این میزان بیش از 140دکل فعال است، تصریح کرد: تعریف نقش موثر برای بخشی که از این دکل‎ها استفاده می کنند، خدمات پشتیبانی آن را ارائه می دهند و سرویس‎ها را تامین می کنند یک دغدغه جدی است.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: ما امروز پتانسیل بالقوه ای در کشور داریم که برای سازماندهی آن در ٢ بخش دولت به معنای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و شرکت کارگزاران این صنعت یعنی شرکت‎های حفاری دولتی و خصوصی تلاش کنیم.

    وی با بیان این که در بخش اجرایی صنعت حفاری باید هدفگذاری جدی تری را داشته باشیم، از افزایش بهره وری بعنوان هدف اول نام برد و افزود: بعد از اجرای برجام باید از قانون استفاده از حداکثر ٥١ درصد سهم داخل بیشترین استفاده را ببریم.

    جوادی افزود: این اتفاق نمی افتد مگر این که در کلاس جهانی کار کنیم و ان شاء ا.. امسال این موضوع را همکاران هدفگذاری می کنند.

    معاون وزیر نفت از نگاه به «بیرون مرزها» به عنوان هدف دوم نام برد و گفت: ما باید تلاش کنیم در هر کدام از بخش‎های صنعت حفاری فرصت‎های در بازار منطقه برای خودمان فراهم کنیم.

    به گفته وی، با ایجاد فرصت فعالیت در خارج از مرزها نه تنها ظرفیت خالی این صنعت بزرگ پر می شود بلکه می توان از پتانسیل جوانان و مدیران تحصیلکرده نیز برای آشنایی با استانداردهای روز دنیا استفاده کرد.

    برچسب ها