عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد؛

جزئیات توافق با ۴ شرکت بزرگ نفتی جهان

عصر بازار- معاون وزیرنفت با رد عقب نشینی توتال از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، از انجام مذاکرات و توافق با ۴ شرکت بزرگ جهان به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور خبر داد و گفت:قراردادها به زودی امضا می‌شود.

جزئیات توافق با ۴ شرکت بزرگ نفتی جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی کاردر درباره عقب نشینی توتال از توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: اعضای تیم مذاکره کننده توتال فرانسه اخیرا به تهران سفر کرده و مذاکرات در حوزه های قراردادی و فنی توسعه فاز 11 پارس جنوبی را دنبال کرده اند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه مسئولان توتال فرانسه تاکید کرده که همکاری با ایران در حوزه صنایع نفت و گاز را ادامه خواهند داد، تصریح کرد: این شرکت فرانسوی برنامه ریزی برای ساخت اولین پایه سکوی فاز 11 پارس جنوبی را آغاز کرده است.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه نشانه ای مبنی بر عقب نشینی  و کناره گیری توتال از توسعه فاز 11 پارس جنوبی دیده نمی‌شود، اظهار داشت: توتال برای آغاز ساخت تاسیسات فراساحلی فاز 11 پارس جنوبی حتی پتروپارس را به عنوان شریک ایرانی خود انتخاب کرده است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت  همچنین از توافق نهایی با چهار شرکت بزرگ نفتی جهان برای توسعه چهار میدان بزرگ نفت و گاز کشور خبر داد و افزود: تاکنون با شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، لوک اویل روسیه برای توسعه و افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی آب تیمور و منصوری، وینترشال آلمان برای توسعه 4 میدان نفتی در غرب کشور، توتال فرانسه برای فاز 11 پارس جنوبی به توافق رسیده و پیش بینی می شود به زودی قرارداد نهایی با این شرکت‌ها امضا شود.

    کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بعد از ظهر روز گذشته هم در نشستی مشترک با «وانگ یوپو» مدیرعامل شرکت ساینوپک چین (پیمانکار توسعه فاز اول میدان نفتی یادآوران) در تهران با بیان اینکه اولویت شرکت ملی نفت ایران در انعقاد قرارداد در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی است، گفت: افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی و به کارگیری و انتقال دانش فنی به‌روز از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران در توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز به شمار می‌رود.

    معاون وزیر نفت با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری نخستین مناقصه نفتی توسعه میدان آزادگان جنوبی، از ساینوپک برای حضور در این مناقصه دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: بر این اساس ایجاد کارگروه مشترک در راستای مطالعه میدان های مورد نظر نفت و گاز ایران توسط شرکت های خارجی ضروری است.

    وانگ یوپو مدیرعامل شرکت ساینوپک چین هم در این دیدار اشاره به تکنولوژی به روز تحت اختیار شرکت ساینوپک در بخش بالادستی، پایین دستی، پالایش، پتروشیمی و همچنین امتیازات قابل تامل در حوزه حمل و نقل دریایی، تاکید کرد: ساینوپک آماده توسعه همکاری‌های نفتی با ایران است.

    این مقام ارشد ساینوپک چین، افزود: ساینوپک از صنعت نفت ایران برای جذب شیوه مدیریت به‌روز میادین نفتی و دانش فنی جدید حمایت خواهد کرد زیرا هم از لحاظ مالی و هم در زمینه تامین نیروی انسانی در شرایط ایده آلی هستیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

    برچسب ها