عصر خودرو

کویت ظرفیت تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد

عصر بازار- رئیس هیات مدیره شرکت نفت کویت اعلام کرد، این کشور با اجرای برنامه ای به دنبال افزایش ۵۰۰هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید خود است و خود را برای پایان اعتبار توافق کاهش تولید اوپک آماده می کند.

کویت ظرفیت تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»به نقل از  ایرنا ,به نقل از روزنامه یاد شده، «جمال جعفر» در مصاحبه ای در شهر کویت افزود: این شرکت قصد دارد ظرفیت تولید خود را از سطح فعلی سه میلیون و 150هزار بشکه در روز به سه میلیون و 650هزار بشکه در روز افزایش دهد.
    به گفته وی، شرکت نفت کویت حتی اگر توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تمدید شود نیز به افزایش ظرفیت تولید ادامه خواهد داد.
    جعفر تاکید کرد: ما از مدت زمان اجرای توافق کاهش تولید اوپک برای انجام تعمیرات و نگهداری استفاده می کنیم.
    به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره شرکت نفت کویت چند روز پیش اعلام کرد که این کشور تولید نفت خود را تا مرز بیش از 300هزار بشکه کاهش داده و به 2 میلیون و 750هزار بشکه در روز رسانده است.
    سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در نشست رسمی 30نوامبر (10آذر) خود در وین برای نخستین بار از سال 2008با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    این قرارداد از ابتدای سال 2017 میلادی (‌12 دی) به مدت 6 ماه اجرا می شود و قرار است اوپک به طور متوسط یک میلیون و 200هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
    اوپک همچنین در تاریخ 10دسامبر (20آذر)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه ساخت. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600هزار بشکه در روز از تولید نفت خود در نیمه نخست 2017موافقت کردند

    برچسب ها