عصر خودرو

معاون داخلی بازرگانی دولتی خبر داد:

سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز در بورس کالا عرضه می‌شود

عصر بازار- عباسی معروفان گفت: تا کنون از مجموع سه میلیون تن گندم مازاد، بیش از ۷۰ هزار تن به بازارهای هدف صادر شده است.

سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز در بورس کالا عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات گندم اظهار داشت: براساس مصوبه خودکفایی گندم در سال جاری سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز برای صادرات در بورس کالا عرضه خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه گندم‌های صادراتی هفته‌ای دوبار در بورس کالا عرضه می‌شود، افزود: البته تصمیماتی مبنی بر تبدیل گندم به آرد برای صادرات اتخاذ شده، چرا که این امر علاوه بر کمک به اشتغالزایی، ارزش افزوده بالایی در بر خواهد داشت.

    عباسی معروفان نرخ جهانی هر کیلو گندم معمولی را 257 دلار و گندم دوروم را بسته به کشش و تقاضا بازار 260 تا 280 دلار اعلام کرد.

    معاون داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد: تا کنون بیش از70 هزار تن گندم به بازارهای عراق و آفریقای شمالی فروخته شده است.

    وی با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای صادرات گندم وجود ندارد، بیان کرد: در صورت کشش بازار طی ده روز مابقی گندم‌های صادراتی به بازارهای هدف صادرخواهد شد و در صورت استمرار روند فعلی پیش بینی می‌شود که گندم‌های صادراتی ظرف سه الی چهار ماه آینده به اتمام رسد.

    عباسی معروفان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر کشور ما جز کشورهای عمده وارد کننده بوده که امسال با وجود گندم مازاد بر نیاز مصرف داخل جز باشگاه کشورهای صادرکننده قرار گرفتیم که این افتخاری برای ایران محسوب می‌شود.

    برچسب ها