عصر خودرو

تولید نفت شیل، پشت مانع افزایش هزینه‌ها

عصر بازار- تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا برای افزایش هزینه ها همسو با رشد قیمت نفت، خود را در سال جاری میلادی آماده می‌کنند.

تولید نفت شیل، پشت مانع افزایش هزینه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سال جاری میلادی برای نخستین بار در پنج سال اخیر، با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو خواهند شد، زیرا شرکت‌های ارائه خدمات نفتی خواهان دریافتی سهمی از رشد کنونی قیمت‌ها هستند.

    ابداع‌های حفاری در دهه گذشته سبب شده بود هزینه‌های تولید نفت شیل در آمریکا کاهشی خیره کننده داشته باشد و این کشور شاهد انقلاب در این بخش از صنعت انرژی خود باشد.

    افت شدید قیمت نفت از سال 2014 میلادی به بعد سبب شد انقلاب تولید نفت شیل در آمریکا به مانع برخورد کند و تولیدکنندگان وادار شدند تلاش بیشتری برای کاهش هزینه‌ها داشته باشند.

    با این همه، مؤسسه نروژی ریستاد پیش بینی کرد برای نخستین بار از سال 2012 میلادی به این سو، هزینه تولید هر بشکه نفت شیل در آمریکا در سال 2017 میلادی با یک دلار و 60 سنت افزایش به 36 دلار و 50 سنت برای هر بشکه می‌رسد.

    شرکت‌های ارائه کننده دکل، نیروی انسانی و فناوری، اکنون می کوشند که تخفیف‌های ارائه شده در دوران افت قیمت نفت را متوقف کنند و در برخی موارد، خواهان دریافت 10 تا 15 درصد هزینه اضافی برای خدمات خود می خواهند.

    برچسب ها