عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

رونق بازار پلیمرها با معاملات ۵۵هزار تنی

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت با افزایش به رقم ۵۵ هزار و ۱۹۰ تن رسید.

رونق بازار پلیمرها با معاملات ۵۵هزار تنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات پلیمری 71 هزار و 224 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 152 هزار و 351 تن رقم خورد.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی و ایکس تری ها در لیست جذابترین محصولات بودند.

    به طوری که PVC-E6834 پتروشیمی اروند صدرنشین شد، بعد از آن گرید های پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمی شازند و امیرکبیر قرار داشتند که با رقابت قیمتی خریداری شدند. پس از آن 15 گرید پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی همچون هفته های گذشته جذابیت خود را حفظ کرده و با رقابت معامله شده اند. رتبه 19 گریدهای جذاب نیز به پلی اتیلن سنگین بادی 0035 با کمترین رقابت متعلق است.

    به این ترتیب در آخرین هفته بهمن ماه حجم معاملات با 300 تن افزایش به ثبت رسید. البته در سه هفته گذشته حجم معاملات 13 هزارتن افزایش پیدا کرد که نتیجه افزایش حجم عرضه پی وی سی ها بود.

    از سوی  دیگر افزایش قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی نیز خریداران بیشتری را ترغیب به خرید کرد.

    از این رو بیش از 77 درصد از محصولات عرضه شده در تالار پتروشیمی توسط معامله گران خریداری شد. هفته قبل 75 درصد عرضه ها مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب در هفته ای که گذشت 23 گرید از 83 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند. البته در هفته قبل 28 گرید با رقابت قیمتی خریداری شده بودند.

    در گروه بی رونق ترین کالاها هم، پلی کربنات پتروشیمی خوزستان صدرنشین شد، در رده های بعدی هم ABS قائدبصیر، اپوکسی رزین مایع خوزستان، پلی پروپیلن شیمیایی ZB332L نویدزرشیمی و استایرن بوتادین رابرهای بندرامام قرار داشتند.

    برچسب ها