عصر خودرو

روسیه: اجرای کامل توافق کاهش تولید نفت حیاتی است

عصر بازار- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: اجرای کامل توافق کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی نفت برای کاهش تولیدامری حیاتی و ضروری به منظور تثبیت بازارهای جهانی انرژی است.

روسیه: اجرای کامل توافق کاهش تولید نفت حیاتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش   پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نوواک روز شنبه گفت: توافق بین سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و غیراعضا برای کاهش تولید از مهم ترین رویدادهای سال 2016 بود، زیرا برای نخستین بار 13 کشور عضو و 11 غیر عضو موضعی واحد در این زمینه اتخاذ کردند.
    وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس افزود: کسب این توافق پس از آن که بهای نفت به بشکه ای 27 دلار کاهش یافت و سرمایه گذاری در بخش های نفتی سقوط کرد، ممکن شد.
    وی ادامه داد: در آن شرایط تولیدکنندگان نفت به این نتیجه رسیدند که کشورهای عضو اوپک نمی توانند این مساله را تنها (بدون مشارکت کشورهای غیراوپکی) حل کنند.
    اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال 2017روزانه یک میلیون و 200هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به 32 میلیون و 500هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه 600هزار بشکه نفت از تولید است.
    وزیر انرژی روسیه همچنین با بیان اینکه مذاکرات برای رسیدن به این توافق بسیار دشوار بود، اظهار کرد: ماه آوریل سال گذشته یک دور مذاکرات برگزار شد که به دلیل اختلاف های داخلی اوپک در مورد تعلیق رشد تولید نفت به تعویق افتاد و تابستان گذشته نیز رایزنی ها ادامه داشت.
    نوواک گفت: پاییز گذشته نیز مذاکرات اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش تولید نفت ادامه داشت تا اینکه ماه نوامبر 2016به توافق منجر شد.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: تولید نفت روسیه در ماه ژانویه گذشته روزانه 117 بشکه کاهش یافته است. این توافق برای ثثبیت بازار نفت باید کامل و 100 درصد اجرا شود و مسکو هم به آن پایبند است.
    قیمت های نفت از میانه ماه نوامبر سال گذشته با توافق کاهش تولید نفت حدود 25 درصد رشد کرد و اکنون بهای نفت خام برنت به بشکه ای فراتر از 55 دلار رسیده است.
    از سوی دیگر، بر اساس بررسی های رویترز تا پایان سال 2017نیز قیمت ها به بشکه ای 60دلار نیز افزایش خواهد یافت، اما ادامه این روند به دلیل بالا رفتن ارزش دلار و بازیابی تولید نفت آمریکا محدود خواهد شد.
    روسیه متعهد شده است تولید نفت خود را روزانه 300هزار بشکه کاهش داد که نصف میزان تعهد شده از طرف کشورهای غیرعضو اوپک است.
    شرکت های نفت روسیه در زمان حاضر حدود 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کنند.

    برچسب ها