عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد؛

«شیل گس» آمریکا تهدیدی برای پتروشیمی ایران نیست

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اعلام اینکه «شیل گس» آمریکا تهدیدی برای پتروشیمی ایران نیست، گفت: شیل گس‌های آمریکا دست کم برای یک دوره ۱۰ ساله تهدیدی برای توسعه صنعت پتروشیمی تلقی نمی‌شوند.

«شیل گس» آمریکا تهدیدی برای پتروشیمی ایران نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، مرضیه شاهدایی درباره خطرات و تهدید توسعه صنایع شیل گس آمریکا بر توسعه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام داده  برای 10 سال آینده شیل گس نمی تواند برای صنعت پتروشیمی ایران تهدید باشد.

    مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه اما برای بلندمدت تر باید دیدگاه کلی تری نسبت به افزایش تولید و عرضه شیل گس ها بر روند توسعه صنعت پتروشیمی کشور داشته باشیم، تصریح کرد: ولی در برنامه موجود صنعت پتروشیمی ایران برای 10 سال آینده، بیشتر سرمایه گذاری ها براساس خوراک گاز است.

    معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی قیمت خوراک گاز در صنعت پتروشیمی کشور ارزان تر نسبت به شیل گس بوده و بنابراین این ذخایر تهدیدی برای توسعه صنعت پتروشیمی فعلا نیست.

    آمریکا اخیرا با افزایش تولید از ذخایر نامتعارف گاز خود به نام شیل گس میزان تخصیص خوراک به صنایع موجود و جدید ساخت پتروشیمی را افزایش داده و از سوی دیگر با توسعه کانال پانامه به دنبال افزایش صادرات گاز طبیعی در قالب محموله‌های LNG و حتی گاز اتان به بازارهای آسیایی و اروپایی است.

    همزمان با افزایش تولید گاز در آمریکا، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی و شیمیایی در این کشور هم رو به افزایش بوده به طوری که اخیرا با بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید متانول پیش بینی می‌شود آمریکا از واردکننده عمده، به صادرکننده این محصول پتروشیمی تبدیل شود.

    علاوه براین با اجرای طرح‌های جدید به زودی 1ظرفیت تولید پلی اتیلن در ایالات متحده آمریکا تا 40 درصد افزایش می‌یابد ضمن آنکه این کشور در اندیشه صادرات محصولات پروپیلن و پلی پروپیلن به بازارهای جهانی است.

    برچسب ها