عصر خودرو

گزارش هفتگی بازار آتی سکه؛

انعقاد ۶۶ هزار قرداد سکه برای تحویل ۹ ماه آینده

عصر بازار- سکه حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۷۳هزار و ۶۴۲ قرارداد و ارزش ۱۰هزار و ۱۸۳میلیارد ریال قرار گرفت .

انعقاد ۶۶ هزار قرداد سکه برای تحویل ۹ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نوسانات رو به پایین بهای اونس در بازارهای جهانی طی هفته گذشته در کنار نوسانات محدود نرخ ارز تا روز چهارشنبه موجب کاهش تحرکات بازار سکه در بازار نقدی و آتی سکه شده بود، این در شرایطی است که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش نرخ اونس،تقاضا مجددا بر بازار غالب شد.

    طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 66هزار و 627 قرارداد را به ارزش 9هزار و 262میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید 4هزار و 858 قرارداد به ارزش 653میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت یک هزار و 197 قرارداد به ارزش 145 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر واردیبهشت 96 نیز به ترتیب با 603 قرارداد به ارزش 78میلیارد ریال و 357 قرارداد به ارزش 44میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع 8هزار و406قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 210هزار تومان، افزایش  42/.درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 252 هزار تومان رشد0/35درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 297 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/28درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 341 هزار تومان معامله و رشد 0/33 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 388 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/43درصدی را به ثبت رساند.

    سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی رو به رو شد، اما پنجشنبه گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه طی این روز ایجاد کرد.

    برچسب ها