عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

امیدواری فعالان صنعت پتروشیمی از شرایط مهیا شده در پسابرجام

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که شرکت‌های بین‌المللی در حال ارزیابی برای ورود به بازار ایران هستند گفت: از شرایط مهیا شده پس از برجام فعالان صنعت پتروشیمی امیدوار هستند که بتوانند مجوزها را به نوعی اجرایی کنند.

امیدواری فعالان صنعت پتروشیمی از شرایط مهیا شده در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، جلال میرزایی درباره تاثیر صنایع پتروشیمی در رونق صنعت نفت اظهار کرد: حدود یک سال است که فضا برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور مهیا شده است اما در این مدت نیز بسیاری از شرکت‌های بین المللی که دارای تکنولوژی و سرمایه هستند در حال ارزیابی ورود به بازار ایران هستند.

    وی تصریح کرد: در واقع بسیاری از اقدامات انجام شده در حد تفاهم نامه بوده و منجر به انعقاد قرارداد نشده است و در صورت انجام این مراحل که تا حدودی زمان بر است احتمال دارد طی یکی دو سال آینده طول بکشد اما همین موضوع فضای مناسبی ایجاد کرده که سرمایه داخلی به این سمت و سو بیاید.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی از جمله صنایع سودآور است، گفت: خوشبختانه کشور ما در این حوزه از مزیت نسبی برخوردار بوده و جای کار دارد حتی سرمایه داخلی به گونه‌ای است که با مشارکت شرکت‌های خارجی بتواند ارزشی افزوده داشته باشد.

    نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: آن چه که در داخل کشور داریم یک سرمایه ریالی است. حتی اگر بگوییم که اینها بتوانند بخشی از نیاز ارزی خود را از بازار تامین کنند، اگر فضای بین المللی مساعد نباشد از لحاظ جذب دانش فنی و تکنولوژی با مشکل مواجه خواهیم شد.

    میرزایی با اشاره به شرایط فراهم شده پس از برجام و عادی سازی روابط خارجی اظهار کرد: به تدریج فعالان و علاقمندان به صنعت پتروشیمی امیدوار هستند که با مشارکت شرکت‌های خارجی بتوانند مجوزها را به نوعی اجرایی کنند.

    وی در پایان بیان کرد: البته اقداماتی هم که تاکنون انجام شده هنوز قطعیتی ندارد زیرا بعد از روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نمایندگان سه شرکت معتبر سوئیس، آلمان و انگلیسی در حوزه پتروشیمی جلسه ای با معاونت وزیر نفت در امور پتروشیمی داشته اند که اگر با دقت عمل کنیم، می توانیم شاهد حرکت و فضای تازه ای در پتروشیمی کشور باشیم، در واقع همه این ها پیش زمینه های حرکت های جدید است اما تا عملیاتی شدن باید کمی صبر کنیم.

    برچسب ها