عصر خودرو

مدیرنفتی بین المللی:

آمریکا تا تمام نشدن ذخایر نفت اوپک، منابع خود را استخراج نکند

عصر بازار- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا در گزارشی نوشت، معاون شرکت بین المللی برکشایر هاتاوی این کشور توصیه کرده است، آمریکا استخراج نفت و گاز طبیعی خود را تا تمام شدن ذخایر خاورمیانه به تاخیر اندازد.

آمریکا تا تمام نشدن ذخایر نفت اوپک، منابع خود را استخراج نکند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «چارلی مانگر» با اشاره به اینکه تا کشورهایی که پیش تر عرضه کننده انرژی بوده اند مجبور شوند برای خرید آن پول بیشتری به آمریکا بپردازند، افزود: ای کاش ما گاز طبیعی استخراج نمی کردیم و آن را برای دهه ها دست نخورده نگه می داشتیم تا عرب ها مجبور می شدند وقتی منابع نفت و گازشان تمام شد برای خرید این کالاها پول بیشتری به ما بپردازند.
    این مدیر نفتی اضافه کرد: به نظر می رسد هیچکس در آمریکا با من هم عقیده نیست، اما من بر این باورم برای منفعت آینده، شتاب در استفاده از ذخایر نفت و گازمان دیدگاه خوبی نیست و من هیچ نفعی در آن نمی بینم.
    به نوشته اویل پرایس، عقیده مانگرو درست نقطه متقابل فلسفه شرکت های بزرگ انرژی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید این کشور است که هدفش رها کردن آمریکا از وابستگی انرژی با افزایش تولید سوخت های فسیلی و ایجاد شغل در این فرایند است.
    این منتقد سیاست خارجی آمریکا می گوید، عطش سیری ناپذیر آمریکا برای انرژی نقش مهمی در تشویق اتخاذ چنین سیاستی دارد.
    بر اساس عقیده طرفداران نظریه دستیابی به استقلال انرژی رهبران، این نظریه آمریکا را از ریسک های سیاسی منطقه خاورمیانه رها می کند.
    تمایل ترامپ برای رها کردن آمریکا از وابستگی به واردات نفت از عربستان سعودی سبب شده است این کشور درباره پیامدهای اقتصادی این اقدام برای بقیه جهان اعلام خطر کند.
    «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی و رئیس شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) گفت: ترامپ دستیابی به استقلال انرژی را به نفع می داند و من فکر می کنم صنعت نفت نیز به وی مشورت می دهد که ممنوعیت تجاری هیچ کالایی خوب نیست.
    به گزارش ایرنا، پس از انقلاب نفت و گاز شیل در آمریکا که موجب افزایش چشمگیر تولید نفت و گاز این کشور در سال 2014شد، این کشور که در دهه گذشته واردکننده گاز طبیعی بود اکنون به یک کشور صادرکننده تبدیل شده است.
    آمریکا همچنین قانون منع صادرات نفت و گاز را اصلاح کرده و مازاد تولید خود را به کشورهای دیگر می فروشد. این کشور با توسعه زیرساخت های کانال پاناما در سال میلادی گذشته و مناسب سازی آن برای عبور کشتی های بزرگ، می کوشد از تقاضای روزافزون گاز در آسیا سهم ببرد.
    همچنین بر اساس گزارش ماه فوریه اوپک، آمریکا در سال 2016 به طور میانگین روزانه 13 میلیون و 650هزار بشکه نفت تولید و بخش قابل توجهی از نیاز 20 میلیون و 40 هزار بشکه در روز خود را در سال گذشته تامین کرد.

    برچسب ها