عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد

کشف نخستین منبع نفت شیل در ایران با ۲ میلیارد بشکه نفت درجا

عصر بازار- یک مقام مسئول از کشف نخستین منابع شیل های نفتی ایران در استان لرستان خبر داد و گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، برآورد می شود که در معدن شیل نفتی در قالی کوه لرستان، ۲ میلیارد بشکه نفت درجا داریم که این نفت از نوع سبک است.

کشف نخستین منبع نفت شیل در ایران با ۲ میلیارد بشکه نفت درجا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بهمن سلیمانی معاون مدیر در امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: انجام مطالعات اکتشافی برای کشف شیل‌های نفتی و شیل‌های گازی در استان لرستان در برنامه ما قرار گرفته است.

    وی افزود: تا امروز مطالعات کشف شیل‌های نفتی در منطقه‌ای از استان لرستان به اتمام رسیده و نتایج این مطالعات به صورت گزارش‌هایی مفصل و جامع به شرکت ملی نفت ایران ارسال شده است.

    سلیمانی در خصوص نتایج این مطالعات گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، برآورد می‌شود که در معدن شیل نفتی در قالی کوه لرستان، 2 میلیارد بشکه نفت درجا داریم که این نفت از نوع سبک است و مطالعات و بررسی‌های ما نشان می دهد که در این منطقه می توان از شیل های نفتی برداشت نفت داشت.

    وی ادامه داد: همچنین مطالعاتی در استان لرستان در خصوص کشف شیل‌های گازی در حال انجام است که این مطالعات که از نیمه دوم سال 93 آغاز شده، تا امروز به پیشرفت 80 درصدی رسیده است.

    معاون مدیر در امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که مطالعات اکتشافی شیل‌های گازی در استان لرستان تا آبان ماه سال 96 تکمیل شود و در آن زمان بتوانیم برآوردی را در خصوص میزان ذخایر گاز در شیل‌های گازی منطقه مورد مطالعه اعلام کنیم.

    برچسب ها