عصر خودرو

کویت درخواست کرد؛

غیر اوپکی‌ها به تعهدات کاهش تولید نفت عمل کنند

عصر بازار- وزیر نفت کویت گفت: اوپک از تولید کنندگان نفت غیر عضو خود خواهد خواست تا با کاهش تولید به تعهدات خود عمل کنند.

غیر اوپکی‌ها به تعهدات کاهش تولید نفت عمل کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسام المرزوق اظهار داشت: سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک که با 11 تولید کننده غیر عضو اوپک توافق کرده در نیمه نخست امسال تولید نفت را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند؛ 92 درصد به تعهدات خود عمل کرده است.

    وی افزود: تولید کنندگان غیر عضو اوپک به میزان کمتر یعنی بیش از 50 درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

    این مقام کویتی افزود: زمانی که تولید کنندگان این توافق را امضا کردند، تعهدات اولیه کاهش تدریجی تولید تا آوریل و می ‌بود به نحوی که انتظار داشتیم برخی تولید کنندگان به صورت 100 درصدی از توافق تبعیت نکنند، ما شرایط آنها را درک می‌کنیم و در ماه فوریه با تولید کنندگان غیر عضو اوپک صحبت خواهیم کرد تا آنها براساس تعهداتشان، تولید خود را بیشتر کاهش دهند.

    المرزوق گفت: قیمت‌ها اکنون خوبند و ما انتظار داریم با افزایش میزان تبعیت از توافق کاهش تولید، قیمت‌ها بالاتر برود.

    براساس این گزارش، امارات دیگر عضو اوپک وعده داده است که در طی بازه شش ماهه، تولید متوسط روزانه نفت خود را به رقم تعهد شده، برساند. به گفته وزیر انرژی امارات، این کشور انتظار دارد در اواخر ماه مارس یا آوریل یعنی زمانی که کارهای تعمیر میادین نفتی در ابوظبی آغاز می‌شود، تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

    وی نگفت در حال حاضر کشورش با چه میزان از توافق کاهش تولید تبعیت کرده است.

    برچسب ها