عصر خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف صادر شد

صادرات ۷۰میلیون دلاری به آمریکا

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، برزیل،‌ روسیه و چین به مشتریان فرش دستبافت ایرانی تبدیل شده‌اند گفت: روند صادرات فرش دستبافت ایرانی به چین رو به افزایش است و در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۸ میلیون دلار فرش دستبافت به این کشور صادر شده است.

۲۷۰ میلیون دلار فرش دستباف صادر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمید کارگر با اشاره به اینکه فرش دستبافت ایرانی دو دسته بازار دارد گفت: یک دسته بازارهای سنتی اروپایی و آمریکایی مثل آلمان،‌ایتالیا، سوئیس، فرانسه،‌ امارات، لبنان و کویت است که از دیرباز با فرش دستبافت ایرانی آشنا بوده‌اند و فرش  ایرانی در سبک زندگی آنها حضور داشته است و دسته دوم هم بازارهای جدیدی مثل آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه و چین است که به مشتریان فرش دستبافت ایرانی تبدیل شده‌اند.

    وی با بیان اینکه چین علی‌رغم اینکه یکی از تولیدکنندگان فرش دستباف بود هم اکنون به مشتری فرش دستبافت ایرانی تبدیل شده است، تصریح کرد: تغییراتی که در اقتصاد این کشور رخ داد، باعث شده است تا اقتصاد این کشور از صنایع سنتی به سمت صنایع مونتاژ الکترونیکی با فناوری پیشرفته حرکت کند و به همین دلیل تولید فرش دستبافت در این کشور کاهش یافته است.

    کارگر با بیان اینکه تغییر اقتصاد در این کشور منجر به ایجاد یک طبقه ثروتمند نوظهور شده است،‌بیان داشت:  این طبقه به دنبال مصرف کالاهای لوکس هستند و همین مساله باعث شده تا گرایش آنها به سمت واردات فرش دستبافت ایرانی افزایش یابد.

    رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 8 میلیون دلار فرش دستبافت ایرانی به چین صادر شده است، گفت: اگرچه نسبت به جمعیت این کشور عدد صادراتی کم است ولی روند صادرات فرش دستبافت ایرانی به چین رو به افزایش است و می‌توان به عنوان یک بازار پرظرفیت و درازمدت روی آن برنامه‌ریزی کرد.

    وی با بیان اینکه با از سرگیری صادرات فرش به آمریکا در 10ماهه امسال حدود 70 میلیون دلار فرش به این کشور صادر شده است،‌گفت: بیش از 200 میلیون دلار هم طی این مدت فرش دستبافت به سایر کشورها صادر کرده‌ایم.

    برچسب ها