عصر خودرو

اکبری مطرح کرد:

اجرای ماده ٣٣ قانون بهره وری کشاورزی دلالان را حذف می کند

عصر بازار- عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه ای مستقل برای اجرای طرح قیمت تضمینی گفت:اگر دولت در لایحه بودجه سال آینده، بودجه مستقلی به این منظور درنظر نگیرد،مجلس اختصاص این بودجه را به دولت پیشنهاد می دهد.

اجرای ماده ٣٣ قانون بهره وری کشاورزی دلالان را حذف می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، علی اکبری در خصوص روند اجرای طرح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی که بر روی جو و ذرت کل کشور پیاده سازی شده است، گفت: اجرای قیمت تضمینی مزیت های زیادی را طی سال گذشته برای بخش کشاورزی به دنبال داشته که سازوکار این عمل برای  سال آتی نیز برنامه ریزی و  پیش بینی شده  است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر دولت در لایحه بودجه سال آینده،بودجه ای را برای اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی (درج قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا به جای خرید تضمینی) درنظر نگیرد،مجلس اختصاص این بودجه ی مستقل را به دولت پیشنهاد می دهد؛چراکه این قانون تاکنون فواید بسیاری برای کشاورزان و دولت داشته است.

    اجرای ماده ٣٣ قانون بهره وری کشاورزی سبب کنار رفتن دلالان پرشمار از بازار کشاورزی می شود

    اکبری با اشاره به مزیت اصلی اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، ادامه داد: اجرای ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی به نفع کشاورز، دولت و صنعت کشاورزی است و از جمله مزیت های آن کاهش بار مالی سنگین دولت در خریدهای تضمینی، حذف پروسه طولانی مدت پرداخت پول کالاهای خریداری شده ازسوی دولت به کشاورز،کنار رفتن دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و کشف عادلانه قیمت ها در بورس کالا است.

    وی یادآور شد: با جایگزینی قیمت تضمینی محصولاتی همچون جو و ذرت به جای خرید تضمینی طی سال گذشته در بورس کالای ایران، بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یافته و بورس کالا با اجرای این طرح، آغازگر تحولی بزرگ در ارتقای بخش کشاورزی کشورمی شود.

    مجلس از  شفافیت اقتصاد و پیشرفت پایه های اقتصادی کشور حمایت می کند

    اکبری در پاسخ به این سوال که آیا در لایحه بودجه سال 96 نیز بودجه ای برای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی درنظرگرفته می شود یا خیر؟ افزود: قطعا  سال آینده نیز با این کارنامه درخشان طرح قیمت تضمینی، این روند با گسترش و توسعه بیشتری ادامه خواهد یافت و مجلس نیز هرآن چیزی که به شفافیت اقتصاد و پیشرفت پایه های اقتصاد کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

    وی ادامه داد:درحال حاضرمحصولاتی همچون ذرت و جو به صورت قیمت تضمینی در بورس کالا به فروش می رسند،اما باید شاهد گسترش بیشتری در محصولات باشیم به طوری پس از آشنایی کل فعالان بخش کشاورزی کشور با طرح قیمت تضمینی،شاهد عرضه بیشتر کالاها با این شیوه در بورس کالا باشیم تا رفته رفته تمامی دست اندرکاران و مسوولان حوزه کشاورزی به مزیت های اجرای ماده 33 قانون بهره وری از طریق بورس کالا پی ببرند.

    باید از خریدهای سنتی تضمینی به سمت درج قیمت های تضمینی دربورس حرکت کرد

    این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه امسال نیز ماده 33 قانون بهره وری اجرایی خواهد شد،اظهارداشت: اکنون زمان آن است که با سرعت تمام در جهت اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری کشاورزی حرکت کنیم؛چراکه این ماده قانونی آزمایش خود را پس داده و وقت آن رسیده تا رفته رفته از خریدهای سنتی و پرهزینه تضمینی به سمت درج قیمت های تضمینی در بورس و رسیدن سود واقعی حاصل از تولید به کشاورزان حرکت کنیم.

    عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با همه این تفاسیر اختصاص نیافتن بودجه ای مناسب و مستقل برای اجرای ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی در لایحه بودجه به منزله تاخیر در اجرای این قانون به شمار می رود و به این ترتیب مجلس حتما این موضوع را به دولت گوشزد خواهد کرد.

    برچسب ها