عصر خودرو

وزارت راه وشهرسازی خبر داد:

توافق نهایی برای تامین مالی خرید ۷۷ هواپیما

مذاکرات برای تامین مالی ۳۱ دیگر فروند ادامه دارد

عصر بازار- وزارت راه وشهرسازی از توافق نهایی با یک شرکت لیزینگ برای تأمین مالی خرید ۷۷ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ به عنوان یکی از اقدامات پسابرجامی این وزارتخانه خبر داد.

توافق نهایی برای تامین مالی خرید ۷۷ هواپیما
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، با توجه به اقدام عمل مشترک (برجام) وزارت راه وشهرسازی علاوه بر لیزینگ خرید 77 فروند هواپیمای نو، برای تامین مالی خرید 17 فروند توسط ایرباس، 6 فروند بوئینگ توسط خود شرکت بوئینگ و هشت فروند ATR توسط شرکت سازنده این هواپیما مذاکرات ادامه دارد.

    همچنین مذاکره با شرکت MTU آلمان در زمینه تعمیرات موتور و قطعات هواپیماها ادامه یافت و موتورهای هواپیما توسط این شرکت و دیگر شرکت‌ها تعمیر و به کشور بازگردانده شده است.بنابر این گزارش پیش از این انعقاد قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای مسافربری با بوئینگ به ارزش دفتری 16.6 میلیارد دلار و انعقاد قراردادخرید 100 فروند هواپیمای مسافربری با ایرباس به ارزش دفتری 17 میلیارد دلار و انعقاد قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای مسافربری متوسط مقیاس از ATR به ارزش دفتری400 میلیون دلار از دیگر نتایج عملکردها و نتایج پسابرجامی وزارت راه وشهرسازی بوده است.

    خرید 3 دستگاه رادار از فرانسه برای شرکت فرودگاه‌ها

    همچنین در اقدامات وزارت را وشهرسازی در حوزه حمل ونقل قرارداد خرید 3 دستگاه رادار بین شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت تالس فرانسه منعقد و تجهزات وارد کشور شد.

    انعقاد قرارداد خرید 3 دستگاه رادار با شرکت تالس فرانسه به ارزش تقریبی 11 میلیون دلار و عقد نهایی قرارداد با شرکت Vinci فرانسه برای توسعه فرودگاههای مشهد و اصفهان، سرمایه‌گذاری، ساخت و تجهیز ترمینال جدید فرودگاه تبریز و عقد قرارداد مشاوره با شرکت ناکو هلند برای اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

    توافق آسمان با شرکت رولزرویس برای خرید 100 موتور هواپیما

    شرکت هوایی آسمان با شرکت رولزرویس در زمینه خرید 100 دستگاه موتور Tay-650 و تسهیل در تأمین قطعات یدکی برای تعمیر موتور در ایران توافق کردند که اجرایی‌شدن مراحل تکمیلی انجام این توافقات، منوط به حل مشکل نقل و انتقالات مالی است.

    به دلیل کم بودن سهم آمریکا در ساخت موتورهای هواپیمای فوکر نیازی به مجوز اوفک نیست و تاکنون شرکت هوایی آسمان یک دستگاه موتور فوکر 100 توسط آسمان از شرکت رولزرویس انگلیس خریداری شده است و برای عقد قرارداد برای خرید موتورهای بیشتر از این شرکت مذاکرات در حال انجام است.

    بنابر این گزارش عقد قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت لوفت هانزا تکنیک و ارسال موتور ایرباس 340 برای تعمیرات اساسی به آلمان و اعلام آمادگی آلمان برای فروش هواپیما به شرکت آسمان از دیگر اقدامات پسا برجامی در حوزه حمل ونقل هوایی بوده است.همچنین مذاکره با شرکت آلمانی TUI برای اجاره سه فروند هواپیمای بوئینگ 738 به مدت سه سال در حال انجام است.

    برچسب ها