عصر خودرو

'جنرال موتورز'درصدد کاهش نگرانی انگلیس از احتمال فروش واکسهال اوپل به گروه پژو

عصر بازار- 'دان امان 'رییس (پرزیدنت) شرکت 'جنرال موتورز' روز پنجشنبه برای کاهش نگرانی انگلیس از احتمال فروش خط تولید واکسهال اوپل به گروه پژو سیتروئن، در لندن با 'کرگ کلارک' وزیر بازرگانی و نیز رهبر یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری این کشور مذاکره داشت.

'جنرال موتورز'درصدد کاهش نگرانی انگلیس از احتمال فروش واکسهال اوپل به گروه پژو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، منابع انگلیسی گفتند که در جریان دیدار 'کرگ کلارک' وزیر بازرگانی انگلیس با 'دان امان'رییس جنرال موتورز ، 'روی هاروی ' مدیر اجرایی شرکت واکسهال نیز حضور داشته است.

    گروه خودروسازی چندملیتی فرانسوی ' PSA ' که سه برند پژو، سیتروئن و 'دی اس' را تولید می‌کند، روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که درصدد تحت کنترل درآوردن شاخه اروپایی جنرال موتورز که هم‌اینک تحت برندهای 'اوپل' و 'واکسهال' وارد بازار می‌شوند، هست.

    'واکسهال'، شرکت خودروسازی بریتانیایی که در حال حاضر 4 هزار نفر به طور مستقیم برای آن کار می‌کنند، از شرکت‌های تابعه خودروسازی آلمانی اوپل است، که خود زیرمجموعه‌ای از 'جنرال موتورز' به شمار می‌آید.

    وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدارش با رییس جنرال موتورز، در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن سازنده خواندن این دیدار گفت که در جریان مذاکرات صورت گرفته میان جنرال موتورز و گروه 'پی اس ای' قرار گرفته است.

    'کرگ کلارک' افزود: 'من در این دیدار بر اهمیت حضور موفق واکسهال در انگلیس تأکید داشتم و ما از اینکه جنرال موتورز، مهارت و تعهد نیروهایش را در بندر لوتون و سایر نقاط انگلیس به رسمیت می‌شناسد، استقبال می‌کنیم.'

    وی در همین حال با اشاره به ‌احتمالات موجود در مذاکرات در پیش رو جنرال موتورز و گروه 'پی اس ای'، گفت: جنرال موتورز اخیرا سرمایه‌گذاری قابل‌ توجهی در بندر لوتن و در بندر 'الزمر پورت' داشته است و ما همچنان به دنبال تماس نزدیک با جنرال موتورز و نیز گروه 'پی اس ای ' در روزها و هفته‌های آینده خواهیم بود.

    در همین حال ' لن مک کلاسکی' رییس سندیکای بزرگ کارگری 'یونایت' نیز پس از دیدار جداگانه‌اش با 'دان امان' به شبکه اسکای نیوز گفت او هیچ اطمینانی از بابت ادامه فعالیت واکسهال در انگلیس پس از توافق احتمالی جنرال موتورز با گروه 'پی اس ای' دریافت نکرده است.

    وی افزود: 'این‌ یک داستانی است که پایان نیافته و ما منتظر هستیم که چه مسائلی در آینده رقم خواهد خورد.'

    رییس سندیکای کارگری 'یونایت' همچنین از دولت انگلیس و نیز شرکت واکسهال خواست این مساله را روشن سازند که هرگونه توافقی میان جنرال موتورز و گروه 'پی اس ای' نبایستی بر روی آینده کارکنان شرکت واکسهال در انگلیس تاثیر منفی بگذارد.

    در حال حاضر علاوه بر نیروهای رسمی واکسهال، در حدود 30 هزار نفر در انگلیس در ارتباط با این شرکت مشغول فعالیت هستند که هر گونه توافقی میان جنرال موتورز و گروه پژو سیتروئن می‌تواند بر آینده کاری این افراد تاثیر منفی بگذارد.

    به گزارش منابع انگلیسی، آلمانی‌ها و حتی فرانسوی‌ها نیز از تاثیرات منفی احتمال توافق گروه 'پی اس ای ' که هم‌اینک 14 درصد از سهام آن متعلق به دولت فرانسه است، نگران هستند.

    به گفته این منابع، 'دان امان' و نیز 'ماری بارا' مدیر اجرایی جنرال موتورز روز چهارشنبه گذشته در مقر اوپل در آلمان به سؤالات مطرح‌شده در مورد توافق احتمالی این شرکت با گروه ' پی اس ای' پاسخ دادند.

    براساس گزارش جنرال موتورز، این غول خودروسازی در سال گذشته 2016 میلادی در حدود 275 میلیون دلار ( 206 میلیون پوند) بابت فعالیت بازوهایش در اروپا ( اوپل و واکسهال)، دچار زیان شده است.

    براساس گزارش یاد شده، گروه جنرال موتورز از سال 2000 میلادی تاکنون، بیش از 15 میلیارد دلار بابت فعالیت‌هایش در اروپا دچار زیان مالی شده است.

    هم‌اکنون خودروهای تجاری واکسهال در شهر لوتن و خودروهای مسافری این شرکت در 'الزمر پورت'، تولید می‌شوند.

    به گزارش منابع انگلیسی، دولت فرانسه هم‌اکنون 14 درصد از سهام گروه 'پی اس ای' که در حال همکاری با شرکت خودروسازی چینی 'دانگ فنگ' نیز است، در اختیار دارد.

    به گفته این منابع، گروه 'پی اس ای' در صورت در اختیار گرفتن اوپل و واکسهال می‌تواند 16.6 درصد از بازار اروپا در اختیار بگیرد و تبدیل به دومین تولیدکننده خودرو بعد از فولکس‌واگن در این منطقه شود.

    در حال حاضر خودروسازی فولکس‌واگن 32.9 درصد از بازار خودرو اروپا و شرکت رنو نیسان 13.9 درصد از بازار اروپا را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو