عصر خودرو

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

صادرات برق ایران به عراق از سر گرفته شد

پرداخت بخشی از بدهی برقی عراق به ایران

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قرارداد جدید صادرات برق ایران به عراق برای سال ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: عراق تعهد کرد بخشی از بدهی برقی خود را در حدود ۳۵۰ میلیون دلار پرداخت کند که بخش عمده‌ای از این مبلغ چند روز پیش پرداخت شد.

صادرات برق ایران به عراق از سر گرفته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که مذاکرات هیأت عراقی با وزارت نیرو برای ازسرگیری صادرات برق ایران به عراق به کجا رسید، گفت: پس از حضور هیأت عراقی در تهران، مذاکرات خوبی برای ازسرگیری صادرات برق به این کشور و پرداخت بدهی این کشور از بابت خرید برق از ایران صورت گرفت.

    وی افزود: در این مذاکرات، قرارداد صادرات برق ایران به عراق برای سال 2017 تمدید شد اما در این مذاکرات مقرر شد که طرف عراقی بخشی از بدهی برقی خود را برای از سرگیری مجدد صادرات برق پرداخت کند.

    فلاحتیان ادامه داد: در این مذاکره و تمدید قرارداد، مقرر شد که طرف عراقی 350 میلیون دلار از یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی قبلی را پرداخت کند که چند روز پیش بخش مهمی از این 350 میلیون دلار پرداخت شد.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تأکید کرد: از این پس عراق از بابت خرید برق از ایران باید پول برق را از طریق گشایش ارزی پرداخت کند که امیدواریم دیگر همانند گذشته به مشکل برنخوریم.

    از اواخر سال 2016 (دی‌ماه) صادرات برق ایران به عراق به دلیل نبود قرارداد جدید و پرداخت نشدن بدهی‌ها قطع شده بود.

    برچسب ها