عصر خودرو

درآمد۴۲۱ هزار میلیارد ریالی دولت از فروش نفت در ۹ ماهه امسال

عصر بازار- نگاهی به آمارهای بانک مرکزی درباره درآمدها و مخارج دولت در ۹ماهه امسال از ثبت درآمد ۴۲۱.۹ هزار میلیارد ریالی از محل فروش منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی حکایت دارد.

درآمد۴۲۱ هزار میلیارد ریالی دولت از فروش نفت در ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا و بر اساس جدول گزیده های آماری که بانک مرکزی روز پنجشنبه آن را منتشر کرد، به طور کلی درآمد دولت از محل واگذاری های سرمایه ای در مدت یاد شده 424.7 هزار میلیارد ریال بوده است.
    این در حالی است که طبق پیش بینی دولت، می بایست تا پایان آذرماه 597.8 هزار میلیارد ریال از واگذاری دارایی های سرمایه ای عاید دولت می شد که پیش بینی فروش نفت و فرآورده های نفتی از این رقم 563.4 هزار میلیارد ریال بود که این اعداد بودجه ای در بازه زمانی مورد نظر محقق نشده اند.
    همچنین منابع دولت از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول تا پایان آذر ماه 2.7 هزار میلیارد ریال بوده در حالی که پیش بینی ها بر کسب 11.7 هزار میلیارد ریال درآمد از این محل استوار بود.
    در زمینه واگذاری طرح تملک دارایی های سرمایه ای نیز دولت در 9 ماهه امسال توفیق چندانی نداشته و درآمدی از این محل به خزانه واریز نشده است.

    **درآمدهای مالیاتی دولت
    در بخش درآمدها که شامل درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهاست، دولت در این مدت 885.2 هزار میلیارد ریال منابع کسب کرد در حالی که پیش بینی 9 ماهه از این محل، 1190 هزار میلیارد ریال بود.
    سهم درآمدهای مالیاتی محقق شده در این مدت 655 هزار میلیارد ریال و سایر درآمدها 230.3 هزار میلیارد ریال است.

    ** وضعیت پرداخت های عمرانی
    نگاهی به عملکرد بودجه ای دولت در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای که از آن به عنوان پرداخت های عمرانی نیز یاد می شود، موید آن است که در این مدت 158.3 هزار میلیارد ریال پرداخت انجام شده در حالی که پیش بینی می شد در این مدت 434.7 هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی اختصاص یابد.

    **تراز عملیاتی و سرمایه ای
    در حوزه واگذاری دارایی های مالی دولت که به انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی و یا بازخرید اوراق سررسید شده باز می گردد نیز از تراز منفی 268.9 هزار میلیارد ریالی حکایت دارد.
    دولت در این مدت 342 هزار میلیارد ریال واگذاری دارایی های مالی و 75 هزار میلیارد ریال نیز تملک دارایی های مالی داشت.

    برچسب ها