عصر خودرو

در راستای اجرای توافق نفتی وین

کویت تولید نفت خود را ۳۰۰ هزار بشکه کاهش داد

عصر بازار- در راستای اجرای توافق نفتی وین از سوی اعضای اوپک، وزارت نفت کویت امروز اعلام کرد که تولید نفت خود را تا مرز بیش از ۳۰۰ هزار بشکه کاهش داده است.

کویت تولید نفت خود را ۳۰۰ هزار بشکه کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جمال جعفر رئیس هیأت مدیره شرکت نفت کویت در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: تأسیسات نفتی کویت از توانایی لازم برای تولید 3 میلیون و یکصد هزار بشکه نفت در روز برخوردار است، اما میزان تولید در حال حاضر به 2 میلیون و 750هزار بشکه کاهش یافته که نشان از پایبندی کویت به توافق نفتی وین است.
    پیش از این نیز وزیر نفت کویت ضمن ابراز رضایت از روند اجرای توافق نفتی وین و همکاری صادر کنندگان عضو و غیر عضو اوپک نسبت پایبندی اعضای اوپک به این توافقنامه را 92 درصد دانست و از افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک خبر داد.
    عصام المرزوق گفت: درصد پایبندی صادرکنندگان غیر عضو اوپک به توافق وین 50درصد می باشد و این کشورها به دلیل لزوم پایبند بودن به تعهدات گذشته، در این سطح صادراتشان را کم کرده اند.
    وزیر نفت کویت همچنین با ابراز رضایت از قیمت های کنونی نفت در بازارهای جهانی پیش بینی کرد: قیمت های نفت همزمان با بالارفتن درصد پایبندی صادرکنندگان به تعهدات خود افرایش نیز خواهد یافت .
    کویت به عنوان رییس کمیته نظارت بر اجرای توافق وین جلسات این شورا را مدیریت و گزارشی را به اعضا ارائه می کند.
    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین، برای نخستین بار از سال 2008میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    اوپک همچنین موفق شد، دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیر اوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
    اعضای اوپک، در وین توافق کردند که به مدت 6 ماه از اول سال 2017 میلادی روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید خود بکاهند و مجموع سقف تولید این سازمان را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این منوط به همکاری کشورهای غیرعضو اوپک و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.
    وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک همچنین با تولید روزانه سه میلیون و 900 هزار بشکه نفت خام ایران موافقت کردند. اعضای اوپک با این تصمیم که به دور از انگیزه سیاسی اتخاذ شد، ثابت کردند هنوز در شرایط سخت می توانند تصمیم‎های مهمی بگیرند و نقش مهمی در بازار انرژی جهان بازی کنند.

    برچسب ها