عصر خودرو

شاخص کل بورس ۹ واحد بالا رفت

عصر بازار: بازار سهام امروز همچنان زیر سایه بازارگردانی حقوقی‌ها در حالی نوسان کرد که شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های بزرگ و پیشرو بود.

شاخص کل بورس ۹ واحد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 7 مهر ماه 94، با 9 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 578 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 3 واحد افزایش عدد 24 هزار و 121 واحد را تجربه کرد.

    در عین حال شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 23 واحدی به رقم 68 هزار و 279 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش 32 واحدی به عدد 42 هزار و 831 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 118 واحد افت عدد 136 هزار و 189 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افت 3 واحدی در پایان معاملات امروز نمایشگر عدد 682 واحدی برای خود بود.

    براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 78 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 270 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 23 هزار و 328 نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری قدیر با 20 واحد و همچنین ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس هر یک با 9 واحد اثر مثبت، بالاترین تاثیر را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت تیپیکو با 10 واحد،‌گروه مپنا با 9 واحد و توسعه صنایع بهشهر با 8 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر برجای گذاشتند.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، ‌اوراق مشارکت شهرداری کرج، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بانک کارآفرین،‌ پشم شیشه ایران ،‌حق تقدم خرید سهام قند نقش جهان، صنایع پتروشیمی گلستان متوقف شدند.

    امروز همچنین اعلامیه عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در بازار دوم فرابورس منتشر شد.

    بر این اساس روز یکشنبه هفته آینده 20 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام این شرکت در نماد معاملاتی «غفارس» برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

    در عین حال فردا چهارشنبه 400 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید منتهی به 23 اسفند ماه 94، در نماد معاملاتی «اخزا» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس برای اولین بار عرضه می‌شود، ارزش اسمی هر یک از این اوراق مبلغ یکصد هزار تومان است.

    بر اساس این گزارش، امروز همچنان معاملات کد به کد از سوی حقوقی‌ها دنبال شد به طوری که در نماد بانک پاسارگاد 5 میلیون سهم به ارزش 605 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران نیز بازار گردان این سهم بیش از 20 میلیون سهم را به کد شرکت‌های تابعه خود جابجا کرد.

    همچنین در نماد بیمه حافظ نیز بیش از 12 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد 797 میلیون تومان از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد.

    در این نماد معاملاتی طی 6 روز معاملاتی اخیر 67 میلیون سهم در بازار پایه توافقی جمع‌آوری شده است.

    بنابر این گزارش، امروز به نظر می‌رسید، با تحرک برخی حقیقی‌ها برای نقد کردن سهام برخوردار از بازدهی کوتاه مدت در بازار دوم بورس و تلاش برای تامین نقدینگی با هدف آمادگی برای خرید سهام عرضه‌ اولیه در بازار اول؛ در بازار اول بورس معامله‌گران شاهد مثبت شدن نوسان قیمت سهام و افزایش تقاضا برای خرید سهام ارزان شده شرکت‌های بزرگ و پیشرو در این بازار بودند.

    انتظار می‌رود، طی هفته آینده سیگنال‌های قوی‌تری از خبرهای مثبت برای بازار منتشر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو