عصر خودرو

آناتولی خبر داد:

ترکیه ۶۸ درصد گاز مورد نیاز را از قطر وارد می‌کند

عصر بازار- در حالی که ترکیه اختلاف گازی با ایران دارد و داوری بین‌المللی درباره پرونده دو کشور رای داده است؛ ترکیه برای واردات گاز متمایل به قطر شده و ۶۸ درصد گاز خود را از این کشور وا رد می‌کند.

ترکیه ۶۸ درصد گاز مورد نیاز را از قطر وارد می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد بن صالح الساده، وزیر انرژی و صنعت قطر گفت: "سال هاست که به ترکیه گاز طبیعی مایع «ال‌.ان‌.جی» ارسال می کنیم. میان دو کشور دو توافق نامه فعال بدون محدودیت مقدار وجود دارد که در صورت تمایل ما آماده هستیم گاز طبیعی مایع را به ترکیه رسال کنیم".

    ادامه سخنان وزیر انرژی و صنعت قطر به شرح زیر است:

    "روابط ما با ترکیه بدون محدودیت به این شکل ادامه می داد و از این به بعد همچنین ادامه خواهد یافت زیرا ترکیه همواره برای قطر اولویت دارد. روابط ما نه تنها در زمینه انرژی بلکه در هر زمینه ادامه خواهد یافت.

    سیاست های انرژی ترکیه که در سال های اخیر نبال می کند بسیار عالی است. ما گاز طبیعی مایع که به ترکیه ارسال می کنیم و دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری را بطور جداگانه در نظر می گیریم.

    ترکیه در حال حاضر ظرفیت ذخیره گاز طبیعی را افزایش می دهد. و به خاطر برداشتن چنین گام هایی به ترکیه تبریک می گویم. این برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی یک سیاست بسیار مهم است".

    گفتنی است سهم واردات گاز طبیعی مایع قطر از محموع هفت کشور به ترکیه 68.5 درصد است. شرکت ملی نفت قطر و بوتاش ترکیه جهت خرید منظم و دراز مدت گاز طبیعی مایع‌ (LNG) ترکیه از این کشور، قراردادی را امضا کرده اند.

    بر اساس این قرارداد که پس از سفر رسمی اردوغان در ماه دسامبر سال 2015به قطر به امضا رسید، صادرات گاز مایع از این کشور به طور بلند مدت ادامه خواهد داشت

    برچسب ها