عصر خودرو

ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به ناوگان آسمان

عصر بازار- قرارداد وزارت کار با چهار شرکت خارجی، برگزاری نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی، توسعه ناوگان هوایی شرکت آسمان و راه‌اندازی مرکز رشد کارآفرینان اجتماعی از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.

ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به ناوگان آسمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضای قرارداد با چهار شرکت خارجی خبر داد.

    علی ربیعی گفت: این چهار قرارداد شامل امضای تفاهم‌نامه میان صنایع شیر پگاه ایران و شرکت هلندی برنس به منظور توسعه بازار، سرمایه‌گذاری و تامین مواد اولیه، تفاهم‌نامه شرکت پگاه با رونیز اتریش در زمینه تولید مشترک آبمیوه‌های انرژی زا، پنیر و سوپ‌های لبنی و تفاهم‌نامه شرکت پگاه با هولندر هلند و ایستار چین برای تولید شیرخشک نوزاد است که به سرانجام رسید.

    وی همچنین از انعقاد قرارداد شرکت پتروپالایش مسجد سلیمان و شرکت چینی وهان خبر داد و گفت: ارزش این قرارداد 800 میلیون دلار است و به طور مستقیم 6000 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

    این هفته معاون امور اقتصادی وزیر کار در نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی ارزش دارایی چهار صندوق وابسته به وزارت کار شامل صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، فولاد و بیمه روستاییان و عشایر را 110 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

    وی میزان دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی را 85 هزارمیلیارد تومان ذکر کرد و گفت: 70 درصد دارایی‌ صندوق‌ها مطالبه از دولت است.

    میرزایی از افزایش 10 فروند هواپیما به ناوگان هوایی شرکت آسمان در سال آینده خبر داد و گفت: شرکت آسمان در سه ساله دولت یازدهم موفق شد تعداد هواپیمایش را از 9 تا به 18 تا هواپیما افزایش دهد و 10 هواپیمای جدید هم سال آینده به ناوگانش افزوده می‌شود.

    معاون وزیر کار همچنین 70 درصد ارزش دارایی صندوق‌ها را بورسی دانست و تاکید کرد: از 100 بنگاه برتر شفاف در بورس 33 درصد متعلق به صندوق‌های بازنشستگی است.

    راه اندازی مرکز رشد کارآفرینان اجتماعی و صاحبان ایده از دیگر خبرهای این هفته بود.

    مشاور وزیر تعاون، کار و تعاون اجتماعی درباره راه‌اندازی مرکز رشد کارآفرینان و نخبگان اجتماعی گفت: این مرکز رشد از نوع مراکز رشد دانشگاهی محسوب می‌شود و امکان استفاده از امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می‌کند.

    به گفته نگین توسعه کارآفرینی اجتماعی علاوه بر داشتن منافع اقتصادی برای شخص کارآفرین، منافع اجتماعی هم برای عموم مردم به همراه دارد و یکی از آنها کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

    مشاور وزیر کار معتقد است، رفاه اجتماعی در توسعه کارآفرینی مغفول مانده است و یکی از مهمترین علل آن به عدم شناخت کارآفرینان، صاحبان ایده و افراد خلاق از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این حوزه برمی‌گردد.

    وی ابراز امیدواری کرده باتوجه به اینکه اخذ مجوز راه اندازی این مرکز رشد با رویکرد استقبال و حمایت از کارآفرینان خلاق در حوزه رفاه اجتماعی صورت گرفته، میزبان گستره وسیعی از خدمات و صنایع از جمله صنایع فناوری بنیان، صنایع نرم‌افزاری، تجارت الکترونیکی، خدمات بهزیستی، تامین اجتماعی،  گردشگری و رسانه‌ای باشد.

    کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار خبر دیگری بود که معاون وزیر کار اعلام کرد.

    آنطور که سید حسن هفده‌تن گفته وزارت کار با اجرای مدل حساس‌سازی کارفرمایان نسبت به تأمین ایمنی کارگاه‌ها و آموزش نیروی کار توانسته به سمت کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار برود.

    وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت آموزش اصول ایمنی، افزایش بازرسی از واحدهای تولیدی پرخطر، حساس‌سازی کارفرمایان، نظارت مستمر و پیش‌بینی خطرات احتمالی میزان حوادث ناشی از کار کاهش یافته و از بروز صدمات و خسارات جانی و مالی جامعه پیشگیری شود.

    از دیگر خبرهای هفته به برگزاری نمایشگاه جامع دانشگاه، صنعت، کسب و کار اختصاص داشت.

    این نمایشگاه با همکاری وزارت کار و انجمن صنفی مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی استان تهران با رویکرد اشتغال و کاریابی و شعار توسعه پایدار ـ فرهنگ کارآفرینی از 15 تا 17 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

    هدف از برگزاری نمایشگاه، ‌ افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با فضای صنعت و کسب ‌وکار و تسهیل در امر اشتغال اقشار تحصیلکرده و ماهر با همکاری مراکز دانشگاهی، دولتی و بخش خصوصی است.

    برچسب ها