عصر خودرو

مقاومت سکه و دلار ادامه یافت

سنگر آخر دلالان بازار

عصر بازار- روز چهارشنبه معامله‌گران سکه و دلار در برابر کاهش بیشتر قیمت مقاومت کردند تا سنگرهای حمایتی قیمت هر دو دارایی حفظ شود. در پنجمین روز هفته، دلار از محدوده ۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا آمد و با ۸ تومان افزایش به قیمت ۳هزار و ۸۱۶ تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش جزئی نرخ حواله درهم به علاوه تحرکات معامله‌گران فردایی دو عاملی بودند که زمینه‌ساز افزایش و ماندن دلار در کانال ۳هزار و ۸۰۰ تومان شدند.

سنگر آخر دلالان بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در پنجمین روز هفته، در کنار رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و با هزار تومان رشد به بهای یک میلیون و 190 هزار تومان رسید. به این ترتیب، سکه تمام بهار آزادی نیز در برابر افت قیمت به سطح پایین‌تر مقاومت کرد. با وجود مقاومت معامله‌گران هر دو بازار در برابر افت قیمت، دیدگاه‌های افزایشی نیز در بازار قدرت چندانی از خود نشان نداده‌اند. به گفته شماری از فعالان، اگر روز پنج‌شنبه دلار و سکه افزایش قیمت خاصی را تجربه نکنند و به نوسانات محدود ادامه دهند، احتمال شکسته شدن سطوح حمایتی در روز شنبه وجود خواهد داشت. به گفته این دسته، خریداران بازار اگر مشاهده کنند قیمت توانایی افزایش بیشتر را ندارد، از مقاومت خسته می‌شوند و سعی می‌کنند با اهرم فروش و خالی کردن دلار دپو شده کسب سود کنند. این دیدگاه‌ها در حالی عنوان می‌شود که بازار در روزهای گذشته جانی برای بالا رفتن نداشته است و دلار بیشتر زیر سطح 3هزار و 850 تومان و سکه در محدوده یک میلیون و 190 هزار تومان معامله شده است. به گفته فعالان، به‌طور سنتی در روزهای انتهایی ماه این انتظار در بازار وجود دارد که نقدینگی و قدرت خرید معامله‌گران افت کند؛ در نتیجه روند قیمت در روزهای اخیر از این قاعده مستثنی نبوده است. از سوی دیگر، میزان تقاضا در بهمن ماه در بازار ارز پایین آمده است و برخی از نوسان‌گیران نیز با کاهش نوسانات از بازار خارج شده‌اند.

    فردایی بالای نقدی

    روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را در سطح بالاتری نسبت به روز سه‌شنبه آغاز کرد که یکی از نشانه‌های مقاومت معامله‌گران ارزی در برابر افت قیمت بود. دلار از ابتدای هفته در مسیر کاهشی قرار گرفت و پس از 4 کاهش متوالی، روز سه‌شنبه وارد محدوده 3 هزار و 800 تومان شد. با این حال، معاملات روز چهارشنبه با قیمت 3 هزار و 824 تومان کلید خورد که 16 تومان بیشتر از قیمت بسته شده چهارمین روز هفته بود. درحالی‌که افزایشی‌های بازار انتظار داشتند، رشد دلار در ابتدای بازار در ادامه روز بیشتر شود، این ارز توانایی رشد بیشتر را از خود نشان نداد و با نوسانات محدود به سوی محدوده 3 هزار و 810 تومان حرکت کرد. در نهایت در این روز شاخص ارزی با قیمت 3 هزار و 816 تومان به‌کار خود پایان داد که 8 تومان بالاتر از روز سه‌شنبه بود و اولین افزایش این ارز در آخرین هفته کامل بهمن‌ماه محسوب می‌شد. یکی دیگر از نشانه‌های مقاومت معامله‌گران ارزی در برابر افت قیمت تفاوت سطح نرخ‌های معاملات در بخش نقدی و فردایی بود. روز چهارشنبه بهای دلار در معاملات فردایی در مقاطعی از روز 5 تا 8 تومان بالاتر از نرخ فروش در معاملات نقدی بود. به گفته شماری از حاضران در بازار، این موضوع نشان‌دهنده تمایل برخی از معامله‌گران برای بالا بردن قیمت‌ها بود. با وجود این، رکود تقاضا در بازار به علاوه حجم عرضه مناسب از عواملی بودند که مانع از بیشتر شدن دامنه نوسان شدند.

    برچسب ها