عصر خودرو

«اکسنس» فرانسه به صنعت پتروشیمی ایران بازگشت

عصر بازار- یک مقام مسئول، اعلام کرد: پس از توافق و امضای قرارداد با شرکت لینده آلمان، شرکت اکسنس فرانسه هم برای مشارکت در بخش فنی ساخت پتروشیمی کیان همکاری خود را آغاز کرد.

«اکسنس» فرانسه به صنعت پتروشیمی ایران بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  مهر، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در طول یک سال گذشته تاکنون با شرکت های معتبر بین المللی صنایع نفت و پتروشیمی جهان همچون شل انگلیس، توتال فرانسه، سارکوبه اسپانیا، باسف آلمان، میتسوئی ژاپن و ... برای امضای قراردادهای جذب سرمایه گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی قرارداد همکاری امضا کرده است.

    با این وجود پس از امضای قرارداد همکاری با شرکت لینده آلمان برای ساخت پتروشیمی کیان، با انجام یک مناقصه شرکت اکسنس فرانسه هم دور جدید فعالیت های خود در صنایع پتروشیمی کشور را آغاز کرد.

    محمدصادق فاضلی در تشریح آخرین وضعیت مشارکت لینده آلمان در صنایع پتروشیمی ایران، گفت: تاکنون قرارداد خرید دانش فنی و عملیات مھندسی  FEED واحدھای الفین، بوتادین، استخراج بنزن و HAD  یک مجتمع پتروشیمی با لینده آلمان امضا شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت ساخت 23 درصدی پتروشیمی کیان، تصریح کرد: تاکنون برای انتخاب تکنولوژی و انجام مھندسی اصولی و واحدھای مذکور از چندین شرکت معتبر دعوت شد که با برگزاری مناقصه بین شرکت‌ھای تکنیپ فرانسه و لینده در نھایت لینده به عنوان تامین کننده دانش فنی واحد الفین و مشاور مھندسی FEED  به ھمراه دو شرکت معتبر اروپایی و یک شرکت ژاپنی انتخاب شدند.

    وی درخصوص انجام مطالعات مفھومی این مجتمع پتروشیمیایی هم بیان کرد: پس از برگزاری مناقصه بین‌المللی بین چھار شرکت معتبر شرکت‌ھای اکسنس فرانسه و یک شرکت ایرانی به عنوان مشاوران مطالعات مفھومی مجتمع انتخاب و گزارش نھایی آنها در آذر امسال دریافت شده است.

    به گفته فاضلی تاکنون انجام مطالعات زیست محیطی منجر به اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست شده است؛ مطالعات ژئوتکنیک بر روی زمین ھای طرح تکمیل شده و در مرحله تھیه گزارش نھایی است و انجام عملیات آماده سازی و تحکیم بستر بر روی زمین ھای طرح،   بیش از ٧5 درصد پیشرفت دارد و قرار است تا سال 1401 اولین فاز مجتمع به بهره برداری برسد.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فاز دوم طرح پتروشیمی کیان شامل دو بلوک است که در بلوک اول واحدھای پروپیلن اکساید و پلی اتیلن سنگین قرار داشته و در بلوک دوم واحدھای اتیل بنزن استایرن مونومر و اکسو الکل اجرا خواھند شد.

    برچسب ها