عصر خودرو

ایران یک محموله نفتا به ژاپن صادر کرد

عصر بازار- دومین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس که اوایل بهمن ماه بارگیری شده بود تا پایان این هفته به ژاپن می‌رسد.

ایران یک محموله نفتا به ژاپن صادر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، پس از ارسال نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت به امارات، دومین محموله این پالایشگاه به مقصد ژاپن صادر شد؛ حجم این محموله، حدود 280  هزار بشکه است. دومین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان این هفته به مقصد می‌رسد.

    پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه کنونی بندرعباس در حال ساخت است.

    خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از 485 کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تامین خواهد شد.

    با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان 95) و 14 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود.

    تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی هستند. ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود 11 میلیون بشکه است.

    برچسب ها