عصر خودرو

وزیر بهداشت ایران در دیدار با وزیر انرژی کوبا اعلام کرد

آمادگی ایران در حوزه‌های اکتشاف نفت و ساخت نیروگاه در کوبا

عصر بازار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با وزیر انرژی کوبا گفت: ایران آمادگی دارد تا در زمینه اکتشاف نفت و ساخت نیروگاه در کوبا همکاری کند.

آمادگی ایران در حوزه‌های اکتشاف نفت و ساخت نیروگاه در کوبا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت فیدل کاسترو، گفت: کوبا با امید به آینده و با قوت به مسیر خود ادامه می‌دهد و امروز نیز با گذشت 5 سال از برگزاری کمیسیون مشترک شرایط بهتر از گذشته شده است.

    هاشمی بابیان این که شانزدهمین کمیسیون مشترک که با حضور 30 نفر از دستگاه های مختلف برگزار شد، گفت: در این کمیسیون بحث‌های خوبی داشتیم که امیدواریم با کمک مسئولین کوبا همه توافقات اجرایی شود.

    وزیر بهداشت در زمینه همکاری در خصوص اکتشاف نفت با کوبا گفت: ما آماده همکاری در این زمینه هستیم و کارشناسان کوبایی می‌توانند با حضور در ایران از تجهیزات ، امکانات و میادین نفتی ما بازدید کنند.

    هاشمی همچنین در خصوص تولید برق نیز گفت: از آنجایی که ایران تجهیزات نیروگاهی را در شرکت مپنا می‌سازد و به 36 کشور دنیا صادر می‌کند این امکان وجود دارد که در ساخت و تجهیز نیروگاه و فناوری ها مرتبط نیز با کوبا همکاری مشترک داشته باشیم.

    هاشمی با تاکید بر این که در تفاهم نامه‌ای که در کمیسیون مشترک امضا خواهد شد بندی نیز برای فروش نیروگاه پیش بینی شده است، افزود: پیشنهاد می‌کنم که در سفر کارشناسان وزارت انرژی کوبا فرصتی برای همکاری نفتی ایران و برگزاری جلسات با اتاق بازرگانی در زمینه سرمایه گذاری فراهم شود.

    وزیر بهداشت در ادامه از 58 سال ایستادگی کوبا و پایداری در اصول انقلابی خود تقدیر کرد و گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا و روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، شکاف های اجتماعی ایجاد شده است و این شکاف ها بیشتر خواهد شد ولی آینده از آن ملت‌هاست.

    بنابر اعلام وب‌دا، وزیر انرژی کوبا نیز در این دیدار با بیان این که در حوزه صنعت نفت می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم که این همکاری به نفع هر دو کشور است، افزود: یکی از موضوعاتی که برای ما اهمیت دارد شناسایی حوزه های نفتی بویژه در خلیج مکزیک است که ایران می‌تواند در اکتشافات نفت در خلیج مکزیک که درحال حاضر امریکایی ها و مکزیکی ها از این میادین مشترک برداشت می کنند، با کوبا همکاری کند.

    وزیر انرژی کوبا ضمن بیان این که در کوبا بدنبال تولید 600 مگاوات انرژی بادی و همینطور ساخت نیروگاه‌های جدید هستیم، افزود: از آنجایی که در آینده مشکل جدی برق داریم، لذا می‌توانیم در این خصوص نیز از تجهیزات و فناوری‌های ایران در ساخت نیروگاه‌ها و استفاده از انرژی باد برای تولید برق استفاده کنیم.

    وزیر انرژی کوبا در پایان گفت: کوبا همیشه و از گذشته در شرایط دشوار، کنار ایران بوده است و امروز که شرایط مناسب‌تر است نیز در هر زمینه‌ای که لازم باشد با ایران همکاری خواهد داشت.

    برچسب ها