عصر خودرو

انگلیس همچنان مواجه با ۱.۶ میلیون بیکار و کاهش رشد دستمزدها

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از وجود ۱.۶ میلیون بیکار همزمان با کاهش رشد دستمزدها، در این کشور اروپایی غربی است.

انگلیس همچنان مواجه با ۱.۶ میلیون بیکار و کاهش رشد دستمزدها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور در سه‌ماهه منتهی به ماه دسامبر گذشته، 4.8 درصد بوده است که نسبت به دوره زمانی قبل از آن، چندان تغییری نکرده است.

    به گفته دفتر آمار ملی انگلیس شمار بیکاران در این کشور در سه‌ماهه منتهی به ماه دسامبر گذشته نسبت به سه‌ماهه قبل از آن تنها 7 هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

    بر اساس گزارش یاد شده، نرخ اشتغال در انگلیس در سه‌ماهه منتهی به ماه دسامبر 74.6 درصد و شمار افراد شاغل در این کشور در این دوره زمانی تقریبا 32 میلیون نفر بوده است.

    در همین حال به‌رغم ثابت ماندن نرخ بیکاری در انگلیس، گزارش منتشر شده توسط دفتر آمار ملی، مؤید کاهش رشد افزایش دستمزدها در این کشور است که این مساله سبب نگرانی‌هایی در میان تحلیل گران با توجه به افزایش نرخ تورم، شده است.

    براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس میزان افزایش درآمدها در سه‌ماهه منتهی به ماه دسامبر نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی 2.6 درصد بوده است.

    این درحالی است که دفتر آمار ملی انگلیس در روز سه‌شنبه، نرخ تورم را در این کشور در ماه ژانویه گذشته 1.8 درصد اعلام کرد که بالاترین حد در طی بیش از دو سال و نیم گذشته بشمار می‌آید.

    از سوی دیگر، آمار دیگر این نهاد مؤید ادامه افزایش شمار نیروهای کار شهروندان غیر انگلیسی در انگلیس در سه ماه منتهی به ماه دسامبر است.

    براساس این گزارش، شمار نیروهای کار شهروندان غیر انگلیسی در انگلیس در دوره زمانی یاد شده بالغ ‌بر 3 میلیون و 480 هزار نفر بوده است که نسبت به سال قبل در همین دوره زمانی 233 هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

    برچسب ها