عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا؛

بازار آتی ۱۶هزار قراردادی شد

سکه بر سر دوراهی اونس و دلار

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته با حجم ۱۶ هزار و ۸۰۱ قرارداد و ارزش دو هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال به کار خود پایان داد.

بازار آتی ۱۶هزار قراردادی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اونس طلا روز دوشنبه با 8 دلار افت به بهای 1225 دلار رسید، این در شرایطی است که دلار روند مثبتی را تجربه کرد و از آنجا بازار طلای جهانی بر اساس پیش بینی ها مستعد رشد بود، بازار سکه بر سر دوراهی اونس و دلار، سردرگم شد و روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.

    به این ترتیب روز گذشته از 5 سررسید بازار سکه دو سررسید  اسفند 95 و اردیبهشت 96 با روند صعودی و سه سر رسید دیگر با افت قیمت مواجه شدند، به طوری که سکه تحویل اسفند امسال با ثبت قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان، افزایش 0/19 درصدی را تجربه کرد. از سویی قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان رشد 0/03 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 294 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0/06درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 340 هزار تومان معامله و افت 0/41درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان 96 با قیمت یک میلیون و 385 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/39 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز به کاهش قیمت ادامه داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و 190 هزار تومان به کانال یک میلیون و 180 هزار تومان وارد شد. روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی 2هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک‌میلیون و 189 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، نوسانات محدود اونس در کنار افت قیمت دلار دو عاملی بودند که در افت فلز گرانبهای داخلی اثرگذار بودند. عده‌ای از فعالان اعتقاد دارند، خریداران بازار سکه به دلیل روند آرام اونس در هفته جاری عقب نشینی کرده‌اند و همزمان حجم فیزیکی این فلز گرانبها در بازار بالا رفته است. در این میان، نیم سکه و ربع سکه تا حدی در برابر افت قیمت مقاومت کرده‌اند. به گفته فعالان، در روزهای منتهی به پایان سال تقاضا برای سکه‌های کوچک در بازار بالا می‌رود و موجب می‌شود قیمت‌های این دو دارایی در برابر روند اونس و دلار تا حدی کمتر واکنش نشان دهند.

    برچسب ها