عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

رونق بورس در گرو تغییر سیاست‌های دولت است

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر دولت می خواهد وضعیت بازار سرمایه را بهبود ببخشد باید سیاستهای خود در قبال بنگاههای تولیدی را تغییر دهد.

رونق بورس در گرو تغییر سیاست‌های دولت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیر محمودی با اشاره به این که عمده دلیل وضعیت کنونی بازار سرمایه به خاطر رکود حاکم بر اقتصاد کشور است گفت: با انتشار گزارش های شش ماه و پیش بینی کاهش تولید و سودآوری بنگاهها می توان این موضوع را تائید کرد.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که گزارشات سه ماهه شرکتها نیز از حال و روز خوبی برخوردار نبوده است افزود: زیاندهی یا تحقق نیافتن سوددهی، شرکتها را مجبور به تعدیل خواهد کرد و تعدیل منفی بنگاهها نیز مساوی خواهد بود با ریزش بیشتر شاخص و قیمتها در بورس.
    وی با اشاره به این که با انتشار گزارشات نامناسب شش ماهه شرکتها می توان انتظار ورود شاخص بورس به کانال 50 هزار واحد را نیز داشت گفت: یکی از دلایل اصلی رکود سنگین اقتصادی و در پی آن وضعیت نامناسب بازار سرمایه این است که درآمدهای نفتی دولت تحت تاثیر تحریم ها کاهش یافته و دولت با فشار بر بنگاهها از طریق مواردی چون افزایش مالیات، بالا بردن نرخ خوراک پتروشیمی و موضوع بهره مالکانه سنگ آهنی ها قصد جبران این مشکل را دارد که این فشارها خود را در کاهش سودآوری و در برخی موارد افزایش زیاندهی شرکتها نشان می دهد و در نتیجه زمانی که بنگاههای تولیدی سودآور نباشند اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه دچار مشکل و رکود خواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: اگر دولت می خواهد وضعیت بازار سرمایه را بهبود ببخشد باید سیاستهای خود در قبال بنگاههای تولیدی را تغییر دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها