عصر خودرو

اولین حضور سازمان بورس در نشست کمیته منطقه‌ای آیسکو

عصر بازار- سی و هشتمین نشست «کمیته منطقه‌ای آفریقا / خاورمیانه» آیسکو به میزبانی نهاد ناظر بازار سرمایه کشور امارات در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن سال جاری در ابوظبی برگزار شد.

اولین حضور سازمان بورس در نشست کمیته منطقه‌ای آیسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بعد از عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار در آیسکو، نمایندگان سازمان برای اولین بار در این نشست مهم – که یکی از 4 کمیته اصلی آیسکو است – حضور یافتند.

    روسا و نایب رئیسان کشورهای عمان، غنا، تونس، آفریقای جنوبی، کویت، عربستان، امارات از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.

    تمرکز اصلی این کمیته بر ارتقای سطح همکاری و تسهیل در تبادل ارتباطات بین نهادهای ناظر و قانونگذار بازار سرمایه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

    همچنین دستور جلسه این نشست بر محور «موافقت نامه چندجانبه ارتقا یافته (EMMOU) » و نیز «موافقت نامه چند جانبه (MMOU)» و فرآیند پیش روی اعضا جهت امضای آن بود. یادآور می‌شود، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این مرحله قرار داشته و کل اعضای آیسکو پس از احراز شرایط امضای MMOU، در گام بعدی موظف به ارتقای عضویت خود جهت شمول شرایط EMMOU خواهند بود.

    یکی دیگر از محورهای این نشست، همفکری جهت ثبات بازارهای مالی منطقه در مواجهه با بحران‌های جهانی و منطقه‌ای مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تحولات اخیر در ایالات متحده و ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی منطقه بود. همچنین تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط، حمایت از سرمایه‌گذاران، آموزش، فرصت‌ها و چالش‌های فنآوری نوین مالی (فین تک ) نیز مورد بحث قرار گرفت.

    گفتنی است 23 عضو اصلی و 12 عضو پیوسته آیسکو (از جمله ایران) در این نشست دو روزه شرکت کردند.

    برچسب ها