عصر خودرو

رحمانی فضلی خبر داد

۸۰۰ دستگاه واگن مترو تا پایان سال۹۶ در اختیار کلان‌شهرها قرار می‌گیرد

عصر بازار- وزیر کشور از در اختیار قرار دادن ۸۰۰ دستگاه واگن مترو تا پایان سال ۹۶ به کلانشهر‌ها خبر داد.

۸۰۰ دستگاه واگن مترو تا پایان سال۹۶ در اختیار کلان‌شهرها قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان سه استان موفق و الگو در اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: ما در این سه استان خلاقیت، نوع آوری، اجرا، پیگیری، ساماندهی و مدیریت برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را شاهد هستیم.

    وی افزود: به علت موفقیت این استان‌ها در اقتصاد مقاومتی رئیس‌جمهور دستور دادند تا شیوه پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی این سه استان به سایر استان‌ها تسری یابد به این ترتیب هر وزیر یا معاون وزارتخانه مسئولیت پیگیری اقتصاد مقاومتی در دو استان کشور را عهده دار شده‌اند.

    وزیر کشور با ذکر مثالی به نمونه‌هایی از اجرای اقتصاد مقاومتی در سه استان یاد شده اشاره کرد و گفت: در استان آذربایجان شرقی قرار شد بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات خرید تراکتور ارائه کند تا هم تراکتورهای کارخانه‌ها به فروش برسد و هم کشاورزان توان خرید را داشته باشند و هم منابع سرمایه در گردش کارخانه با این تسهیلات تأمین شود.

    رحمانی فضلی به برنامه‌های استان لرستان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این استان که در حال توسعه است ظرفیت‌های زیادی در کشاورزی و روستایی دارد در زمینی به مساحت 50 هکتار کشت هیدروپونیک تعریف شده به گونه‌ای که در هر هکتار 500 تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود درحالی‌که به‌طورمعمول در کشت گلخانه‌ای در هر هکتار 50 تن امکان برداشت وجود دارد حال آنکه در کشت هیدروپونیک 10 ماه از سال امکان ثمر دهی وجود دارد.

    وی ادامه داد: در استان کرمان در دهه فجر 7 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف‌شده وجود داشت چون که اقدامات بسیار خوبی با همکاری استاندار امام‌جمعه و نمایندگان مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی با همکاری مردم ایجادشده است.

    وزیر کشور تصریح کرد: در شهر قلعه گنج استان کرمان با مشارکت مردم و نقطگان شهر پروژه‌های بسیار زیادی تعریف شد به گونه‌ای که شهروندان زیادی در این شهر مشغول فعالیت هستند تا جای که این فعالیت‌ها باعث رفع 70 درصد جرائم و تخلفات در آن منطقه شده است.

    رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در همین استان در طرح همیاران آب با کمک مردم 15 تا 20 درصد در مصرف آب صرف جویی شده است و استاندار نیز این استان را با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه برای اجرای اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم کرده است.

    وی گفت: کشور از مجموعه نظامات تشکیل شده که نظام برنامه‌ریزی، بودجه، اداری  و پولی - بانکی مستهلک است و متناسب با ظرفیت‌های متنوع کشور اصلاح نشده است.

    رحمانی فضلی افزود: همه این نظامات ریشه در رژیم طاغوت دارد و پس از انقلاب تلاش شد با تغییراتی اصلاح شود و اتفاقاً تغییراتی نیز داده شد اما واقعیت ظرفیت‌های عظیم طبیعی انسانی کشور نشان  می‌دهد که این نظامات چندان به روز متوازن و متعادل نیست.

    وی افزود: به عنوان نمونه 50 درصد نظام پولی و بانکی کشور در تهران هزینه می‌شود در حالی که  استان سیستان و بلوچستان این حق را دارد که از سرمایه‌های  نظام پولی و بانکی بهره‌مند و عقب‌ماندگی  هایش جبران شود.

    وزیر کشور تاکید کرد: این نظامات باید به گونه‌ای تعریف شود تا تضادی با حرکت جهادی کشور نداشته باشد اقدامات با سهولت انجام شود.

    رحمانی فضلی بابیان اینکه همکاری دستگاه‌ها و استان‌ها و پیگیری اقتصاد مقاومتی در بهترین وضعیت قرارداد و گلایه دراین‌باره ندارم گفت: البته بخش مهم پیگیری اقتصاد مقاومتی در این است که ما در اجرای کارها به مردم متصل شویم یعنی آنها به میدان بیایند و در این زمینه مشارکت کنند.

    وی همچنین گفت: استانداران مرزی کشور نیز با سفرای کشورهای همسایه خود جلسات متعدد برگزار کردند تا بتوانند تعاملات خود را در مرزها گسترش داده و از ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنند.

    وزیر کشور اشاره‌ای به توسعه مترو و برنامه این وزارتخانه در تأمین واگن‌های مترو کلان‌شهرها اشاره کرد و گفت: از پنج ماه پیش این موضوع به صورت جدی در دستور کار بود که بر همین اساس قرار شد با مشارکت کشورها ثالث دو هزار دستگاه واگن در داخل کشور همراه با انتقال دانش و فناوری  ساخته شود.

    رحمانی فضلی ابراز امیدواری  کرد: حداکثر تا انتهای سال 96 حدود 800 دستگاه واگن تأمین شده و در اختیار شرکت‌های مترو کلان‌شهر قرار گیرد.

    برچسب ها