عصر خودرو

نگرانی انگلیسی‌ها از تلاش گروه پژو برای تصاحب 'واکسهال' جنرال موتورز

عصر بازار- منابع انگلیسی روز سه‌شنبه عنوان کردند که گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن در حال گفت‌وگو برای خرید بازوهای جنرال موتورز در اروپا از جمله 'واکسهال' است که این مساله می‌تواند بر صنعت خودروسازی انگلیس و بازار کار این کشور، تاثیر منفی داشته باشد.

نگرانی انگلیسی‌ها از تلاش گروه پژو برای تصاحب 'واکسهال' جنرال موتورز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، گروه خودروسازی چندملیتی فرانسوی ' PSA ' که سه برند پژو، سیتروئن و 'دی اس' را تولید می کند، روز سه شنبه اعلام کرده است که درصدد تحت کنترل درآوردن شاخه اروپایی جنرال موتورز که هم ‌اینک تحت برندهای 'اوپل' و 'واکسهال' وارد بازار می‌شوند، هست.

    براساس گزارش اسکای نیوز، گروه 'پی اس ای' در بیانیه ای گفت که درصدد اجرای یک‌رشته نوآوری‌های راهبردی با هدف گسترش همکاری موجود از جمله تحت کنترل درآوردن شرکت اوپل است.

    اسکای نیوز افزود: گروه خودروسازی 'پی اس ای' پیش ‌از این با گروه جنرال موتورز چند طرح مشترک در اروپا داشته‌اند .

    این شبکه خبری اضافه کرد: جنرال موتورز در همین حال گفته است که هیچ تضمینی برای نیل به این توافق با گروه 'پی اس ای' وجود ندارد.

    'واکسهال'، شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که از شرکت‌های تابعه خودروسازی آلمانی اوپل است، که خود زیرمجموعه‌ای از 'جنرال موتورز' به‌شمار می‌آید.

    به گفته اسکای نیوز، در حال حاضر در حدود 35 هزار نفر در انگلیس تحت براند 'واکسهال' مشغول فعالیت هستند که هر گونه توافقی میان جنرال موتورز و گروه پژو سیتروئن می تواند بر آینده کاری این افراد تاثیر منفی بگذارد.

    هم اکنون خودروهای تجاری واکسهال در شهر لوتن و خودروهای مسافری در 'الزمر پورت'، تولید می‌شوند.

    به گزارش منابع انگلیسی، دولت فرانسه هم‌اکنون 14 درصد از سهام گروه 'پی اس ای' که در حال همکاری با شرکت خودروسازی چینی 'دانگ فنگ' نیز است، در اختیار دارد.

    به گفته این منابع، گروه 'پی اس ای' در صورت در اختیار گرفتن اوپل و واکسهال می‌تواند 16.6 درصد از بازار اروپا در اختیار بگیرد و تبدیل به دومین فروشنده خودرو بعد از فولکس واگن در این منطقه شود.

    در حال حاضر خودروسازی فولکس‌واگن 32.9 درصد از بازار خودرو اروپا و شرکت رنو نیسان 13.9 درصد از بازار اروپا را در اختیاردارند.

    برچسب ها