عصر خودرو

در آستانه سفر روحانی به کویت؛

ایران آماده ازسرگیری مذاکرات صادرات گاز به کویت شد

عصر بازار- معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون صادرات گاز به کشورهای همسایه یکی از برنامه های اولویت دار ایران است، گفت: ایران آماده از سرگیری مذاکرات فروش گاز به کویت و سایر کشورهای عربی است.

ایران آماده ازسرگیری مذاکرات صادرات گاز به کویت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیرحسین زمانی نیا درباره سیاست و مواضع ایران به منظور صادرات گاز به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، گفت: صادرات گاز طبیعی به کشورهای همسایه یکی از برنامه های اولویت دار ایران است.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اعلام اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه، هند و چین حتی از اولویت بالاتری نسبت به انتقال و صادرات گاز به کشورهای اروپایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید گاز امکان صادرات بخشی از گاز تولیدی به کشورهای متقاضی وجود دارد.

    این مقام مسئول همچنین در خصوص از سرگیری مذاکرات صادرات گاز ایران به کویت هم توضیح داد: ایران آماده از سرگیری گفتگوها با کویت بوده و باید شرایط گفتگوهای دو جانبه در حوزه صادرات گاز فراهم شود.

    بر اساس این گزارش، از سال گذشته مذاکرات صادرات گاز طبیعی ایران به برخی از کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس همچون کویت و امارات متحده عربی متوقف شده است.

    حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه به دعوت رسمی «سلطان قابوس» پادشاه عمان به مسقط و بعداز ظهر چهارشنبه به دعوت رسمی امیر کویت مسقط را به مقصد کویت ترک خواهد کرد.

    از سوی دیگر ایران برای صادرات سالانه دست کم 10 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به عمان مذاکراتی را با این کشور همسایه آغاز کرده و تاکنون توافق هایی برای احداث خط لوله دریایی بین دو کشور انجام گرفته است.

    در همین حال بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در حاشیه دیدار با «محمد الرحمی» وزیر نفت عمان با بیان اینکه خط لوله صادرات گاز ایران بدون عبور از آب‌های امارات به عمان منتقل می شود، گفته بود: هزینه ساخت این خط لوله گاز حدود 1.2 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    برچسب ها