عصر خودرو

وضعیت قمر در عقرب غول‌های خودروسازی در بازارسهام

عصر بازار: گروه خودروسازی پس از توافق و همزمانی آن با کمپین نخریدن خودروهای صفر روند نزولی نا امیدکننده‌ای را طی کرده است و تحلیل های بنیادی و تکنیکال هم نشان از وضعیت نابه سامان این گروه بزرگ بورسی دارد.

وضعیت قمر در عقرب غول‌های خودروسازی در بازارسهام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار سرمایه در شرایط فعلی از نظر شرایط بنیادی وضعیت مناسبی به جز چند نماد خاص ندارد. از نقطه نظر کارشنان نیز بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال در صورت‌های مالی تغییر خاصی ایجاد گردد، با این حال از دریچه تحلیل تکنیکال نمادها اصلی گروه خودروسازی می‌تواند نکات مفیدی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

    بازه بررسی ما بعد از توافق وین و شوک آن به بازار سرمایه است.گروه خودروسازی پس از توافق و همزمانی آن با کمپین نخریدن خودروهای صفر روند نزولی نا امیدکننده‌ای را طی کرده است. بدین منظور تحلیل‌های نموداری در بازه کوتاه‌مدت قرار دارد.

    ایران‌خودرو

    بر اساس این گزارش، بازار سرمایه در شرایط پس از توافق امیدواری زیادی به افزایش شاخص در این نمادهای خودرویی داشت. ایران‌خودرو نیز از انتظار به دور نبود، ولی آنچه پیش آمد روند نزولی شدید پس از توافق وین بود. فلش آبی رنگ در نمودار شمعی فوق نشان از شروع روند کاهشی است. کندل چکشی برعکس در شرایط صعودی زنگ خطری برای شروع روند نزولی است. بعد از نزول با شکل‌گیری یک کندل چکشی مشابه که با فلش آبی نمایش داده شده است، ولی در شرایط نزولی این روند قوی متوقف شده و روند صعودی و تثبیتی شکل می‌گیرد.

    پس از آن ایجاد یک شمع دوجی که فلش قرمز در نمودار مشخص شده است شرایط را تغییر کرده و چهار اهرم مشکی ایجاد شده نیز به دنبال این موضوع است. در مرحله آخر نیز با خط کشی سبز رنگ یک الگو خط تفکیک شده را مشخص می‌سازد، از طرفی پس از چند واحد افزایش و ادامه روند کاهش می‌توان آن به الگو های سه واحد رد شده شباهت داد که در هر دو الگو اطمینان بالایی از ادامه روند نزولی وجود دارد.

    پارس خودرو

    پارس خودرو نیز علاوه بر توضیحات فوق در زمینه روند نزولی پس از توافق، یک الگو سقف دو قلو مشخص شده در شکل را تشکیل داده است. این الگو دو روند صعودی و نزولی قوی را نشان می‌دهد. پس از شکل‌گیری این الگو پیدایش یک روند نزولی بسیار قوی دور از انتظار نیست. در نمودار فوق دو شمع دوجی که با فلش‌های بنفش و آبی نشان داده شده و بازگشت پس از شکل‌گیری آن را نشان می‌دهد، در آخر هم یک شمع دوجی دیگر که با فلش سبز نشان داده شده است و می‌تواند گواهی بر روند نزولی باشد.

    سایپا

    خودروسازی سایپا نیز پس از توافق روند نزولی شدیدی به خود گرفت. در تصویر فوق دو روند سه اهرم مشکی نسبتا قوی نمایش داده شده است. پس از آن نیز تشکیل یک الگودو واحد رد شده که با دایره قرمز نشان داده شده است نشان از ادامه روند نزولی سهم است. در روند فوق یک الگو شانه و سر نیز نمایش داده شده است که در صورت شکل گیر آن انتظار یک افزایش خفیف و پس از آن یک نزول شدید را خواهیم داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو