عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۲۵۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۸ هزار و ۵۱۰ قرارداد و ارزش دو هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال رسید که نسبت یکشنبه گذشته رشد ۲۵۰ درصدی داشته است چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۲۷۵ قرار داد رسیده بود.

رشد ۲۵۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران، در سومین روز هفته، بهای سکه در بازار نقدی و آتی در بورس کالای ایران همسو با افت اونس و دلار در مسیر نزولی قرار گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 205 هزار تومان، کاهش 1/44 درصدی را تجربه کرد. از سویی قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 249 هزار تومان افت 1/31 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 295 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 1/26درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 346 هزار تومان معامله و افت 0/08درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 390 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/85درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام‌بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. در بیست و پنجمین روز بهمن‌ماه، سکه تمام‌بهار آزادی 12 هزار تومان (نزدیک به یک درصد) کاهش را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان آرام گرفت. با این افت، این فلز ارزشمند به کمترین قیمت از 14 بهمن‌ماه رسید.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 639 و 341 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها