عصر خودرو

وزیر نفت کویت:

کشورهای غیر اوپک تنها به نیمی از تعهدات توافق اوپک عمل کرده‌اند

عصر بازار- وزیر نفت کویت کشورهای غیر اوپک تنها به نیمی از تعهدات توافق اوپک عمل کرده‌اند از کشورهای نفتی غیر عضو اوپک خواست تا هر چه سریعتر به تعهدات خود در کاهش عرضه نفت عمل کنند تا قیمت نفت در بازار افزایش بیشتری داشته باشد.

کشورهای غیر اوپک تنها به نیمی از تعهدات توافق اوپک عمل کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر نفت کویت به عنوان مسئول پیگیری اجرای توافقات کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، از تولید کنندگان نفت غیر عضو اوپک خواست تا هر چه سریعتر عرضه نفت خود به بازار جهانی را کاهش دهند.

    وی تأکید کرد در صورتی که این کشورها هماهنگی خود را با توافقات انجام شده افزایش دهند و در کاهش عرضه نفت خود منسجم تر عمل کنند، قیمت نفت با سرعت بیشتری افزایش خواهد یافت.

    این مقام کویتی گفت اعضای اوپک توانسته اند در مجموع به 92 درصد از کل توافق انجام شده در روز 30 نوامبر برای کاهش 1.2 میلیون بشکه ای عرضه نفت خود به بازار عمل کنند.

    وزیر نفت کویت اعلام کرد سطح عمل به تعهدات در میان کشورهای نفتی غیر عضو اوپک بسیار پایین تر است و این کشورها تا کنون تنها به حدود 50 درصد از تعهدات خود عمل کرده اند.

    وی تأکید کرد در زمان امضای توافق قرار شد کشورها به تدریج تولید نفت خود را کاهش دهند و ما برنامه داریم در ماه فوریه از کشورها بخواهیم تا بیش از پیش عرضه نفت خود را کاهش دهند.

    کویت و روسیه به عنوان نماینده کشورهای غیر اوپکی و اوپکی مأمورنظارت بر نحوه عمل به تعهدات کشورها در توافقات کاهش تولید نفت ماه های نوامبر و دسامبر هستند.

    برچسب ها