عصر خودرو

سخنگوی وزارت انرژی دز آذربایجان اعلام کرد

اعلام آمادگی آذربایجان برای کاهش بیشتر تولید نفت بر اساس توافق اوپک

عصر بازار- سخنگوی وزارت انرژی در آذربایجان از اعلام آمادگی این کشور برای کاهش بیشتر عرضه نفت به بازار جهانی در صورت درخواست اوپک خبر داد.

اعلام آمادگی آذربایجان برای کاهش بیشتر تولید نفت بر اساس توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سخنگوی وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرد در صورتی که اوپک در نشست وزرای اعضای خود که در روزهای 22 و 23 مارس در کویت از این کشور درخواست کند که تولید نفت خود را بیش از پیش کاهش دهد آذربایجان آماده این کاهش است.

    زمین الیف سخنگوی وزارت انرژی آذربایجان روز گذشته گفت: قرار است کمیته وزرای کشورهای  عضو اوپک در روز 22 و 23 دسامبر در کویت تشکیل جلسه دهد تا روند اجرای توافق کاهش تولید را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورتی که این کمیته خواستار کاهش بیشتر عرضه نفت آذربایجان به بازار جهانی باشند آذربایجان آماده است این درخواست را اجرا کند.

    وی تأکید کرد: از ابتدای سال 2017 ما به طور کامل به تعهد خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عمل کرده‌ایم و به نظر ما تصمیم کاهش عرضه نفت به بازار جهانی تأثیر مثبتی بر جهان خواهد گذاشت.

    کمیته وزرای عضو اوپک قرار است تأثیر اقدام این سازمان را بر بازار نفت ارزیابی کند و در صورتی که آنها پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت را مطرح کنند موضع  آذربایجان مثبت خواهد بود.

    در روز 30 نوامبر سال گذشته میلادی کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا مجموع تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    این توافق پس از چند روز با همراهی دیگر کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک همراه شد و آنها نیز متعهد شدند تا 600 هزار بشکه از عرضه نفت خود را به بازار جهانی بکاهند.

    از مجموع این 600 هزار بشکه قرار شد 35 هزار بشکه در روز تولید نفت آذربایجان کاهش یابد.

    برچسب ها