عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش ۱۰ برابری تعرفه واردات خودرو، دیدگاه کمیسیون نیست

عصر بازار: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، زمزمه ها در خصوص افزایش ۱۰ برابری تعرفه واردات خودرو را جدی ندانست و گفت: این تنها یک پیشنهاد است که چند عضو خاص کمیسیون آن را تبلیغ و دنبال می کنند.

افزایش ۱۰ برابری تعرفه واردات خودرو، دیدگاه کمیسیون نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلام محمد زارعی گفت: افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو دیدگاه کمیسیون نیست و مطرح کنندگان این پیشنهاد خوب بود به جای آن، به موضوع کیفیت خودروهای داخلی می پرداختند.

    زارعی با این حال اعلام جزئیات بیشتر در این خصوص را به بعد موکول کرد و گفت: کمیسیون در صورت بررسی دقیق تر این موضوع اطلاع رسانی خواهد  کرد. اما اجمالا این تعرفه، غیر از آن تعرفه های قبلی است و با فشارهای جدید خودروسازان مطرح شده است . 

    گفتنی است: نمایندگان مجلس، بهمن ماه سال 93 هم در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 94 به افزایش 5 درصدی عوارض واردات خودروهای سواری رای داده بودند. 

    وی افزود: من با افزایش تعرفه به شکلی که بستری فراهم شود تا خودروهای داخلی همچنان بدون رقابت و بی کیفیت تولید شوند، مخالفم.

    به گفته این نماینده مجلس، تولید کنندگان داخلی سال هاست در برابر خودرویی که تولید می کنند، احساس وظیفه کیفیت سازی و برندسازی نمی کنند.

    زارعی ادامه داد: این در حالی است که ما در کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوب کرده ایم که حداقل تا 10 هزار کیلومتر خودروی داخلی ما فقط بنزین و روغن بخواهد نه اینکه بلافاصله بعد از تحویل به مشتری، مشکل موتوری داشته باشد.

    وی پیشنهاد افزایش 10 برابری تعرفه واردات خودرو را بیش از آنکه محصول کار کارشناسی باشد، واکنشی در برابر کمپین های تحریم خرید خودروهای داخلی عنوان کرد و افزود: مطرح کنندگان این پیشنهاد، شاید خواسته اند ابزاری کنترلی بیابند تا به هر قیمت جلوی ورود خودروی خارجی را بگیرند و در عین حال وضع خودروی داخلی و گرایش به آن را بهبود دهند.

    به تازگی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، از تدوین طرحی دو فوریتی درخصوص افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو  و توقف واردات آن خبر داده و گفته بود: در حال جمع‌آوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

    قاضی پور همچنین تهدید کرده بود: اگر مشکلات صنعت خودروسازی داخلی حل نشود، به طور حتم در آینده اتوبان‌های غرب تهران – کرج، مملو از بیکاران صنعت خودروسازی می شود و  این تبعاتی را به‌دنبال دارد.

    کارشناسان می گویند: پیشنهاد افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو تا زمانی که خودوسازان کیفیت محصولات خود را ارتقا ندهند، حرکت بر خلاف اراده و خواست مردم است و  گمان می رود این پیشنهاد به این خاطر اعلام شده که نهایتاً کلیت مجلس را حداقل به افزایشی کمتر از این رقم متقاعد کنند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها