عصر خودرو

وزیر صنعت خبر داد

نیاز کشور به ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیاز ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تنی کشور به سنگ آهن، گفت: بسیاری از معادن زیر زمینی و رو زمینی کشور ناشناخته باقی مانده است.

نیاز کشور به ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا نعمت زاده در همایش چشم انداز صنعت فولاد اظهار داشت: تولید سنگ آهن در کشور از 62 میلیون تن به 75 میلیون تن رسیده که برای تامین نیاز کشور باید دو برابر شود.

    وی ادامه داد: باید روی ذخایر معدنی تمرکز کنیم تا به سهم 3 درصدی در تولید جهانی مواد معدنی دست یابیم.
    نعمت‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر 1.6 میلیارد تن فولاد فولاد در جهان تولید می شود که سهم ایران یک درصد است که باید به 2 درصد برسد که البته رقابت سختی در پیش داریم.

    نعمت زاده با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با بانکها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: تولید در صنایع پایین دستی باید تقویت شود و در زمینه تولید ورق فولادی ضد زنگ به توسعه بپردازیم.

    وی با تاکید بر لزوم تولید فولاد آلیاژی و خاص در کشور، گفت: در طرح های جدید فولادی باید به موضوع مصرف انرژی توجه شود.

    وی در ادامه با اشاره به صادرات 20 میلیون تن آهن خام از کشور در ابتدای دولت یازدهم، اظهار داشت: در 8 سال دولت قبل با رکود جدی و تعطیلی اغلب پروژه ها مواجه بودیم.

    وی افزود: جلساتی برگزار کردیم و روی کنسانتره متمرکز شدیم و امروز تعادل در صادرات برقرار شده است.

    وزیر صنعت با بیان اینکه یکی دو ماه دیگر تمام کمبودها در زمینه گندله برطرف می شود، ادامه داد: طبق سند چشم انداز 20 ساله باید تا سال 1404 به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد دست یابیم.

    برچسب ها