عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

بسته شدن نمادهای بانکی به دلیل مشکلات بانک مرکزی است

عصر بازار- عباسی گفت: بانک ها نبض توازن پولی و مالی کشور هستند و مسیری که بانک ها برای ایجاد تعادل در این مبحث طی می کنند،دلیلی برای رشد و شکوفایی اقتصادی و یا زیان و فشار اقتصادی محسوب شود.

بسته شدن نمادهای بانکی به دلیل مشکلات بانک مرکزی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی عباسی با اشاره به ابهام سهام بانک ها در بازار سرمایه بیان کرد: در همه جای دنیا صاحب نظران از بسته های حمایتی برای بانک ها پشتیبانی می کنند. البته این حمایت در بسیاری از موارد به شکل راهکارهای مالی است تا بتواند بانک ها را از وضعیتی که در آن قرار دارند، رها سازند. این درحالی است که در کنار این حمایت ها تغییر در روند مسایل پولی و مالی در کشورها اصولا با کندی و مراعات انجام می شود تا بانک ها را دچار چالش نکنند.

    وی ادامه داد: بانک ها برای سال مالی 95 دستورالعملی از بانک مرکزی دریافت کردند که البته این دستورالعمل همه را شوکه کرد و باعث شد نزدیک به 8 ماه نمادهای بانکی برای اینکه بتوانند این تغییر را اعمال نمایند سهامشان در بورس غیرقابل معامله بوده و این امر سهامداران را نگران کرده بود.

    این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: سهامداران هم به هر سویی رفته تا صدایشان را به مسولین امر برسانند اما تاثیر نداشت و سهامداران هر روز خود را تنهاتر در این اتفاق یافتند تا اینکه رییس بانک مرکزی در همایش سیاست های پولی عنوان کرد:"بازار بورس مکانی برای قیمت گذاری و ریسک است . پس سهامداران بانکی نباید گله مند باشند".

    وی یادآورشد: بانک مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذاری پولی بانک ها باید از قبل تمهیداتی را تدوین می نمود تا از اثرات بسیار بد این تغییر صورتهای مالی جلوگیری نماید. به عنوان نمونه این تغییر را به صورت تدریجی و طی چند سال انجام می داد تا فشار این تغییر بین چند سال خرد می شد و زیان بانک ها که تا نزدیکی ورشکستی هم پیش رفت، مهار می شد. چراکه از بین رفتن 3 هزار و پانصد میلیارد تومان زیان بانک تجارت تنها در عرض چند ساعت بیش از یک فاجعه است که باید مدیریت می شد.

    برچسب ها