عصر خودرو

صنایع کوچک استان خراسان شمالی وارد بورس کالا می شوند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از فراهم شدن امکان ورود صنایع کوچک این استان به بورس کالا خبرداد.

صنایع کوچک استان خراسان شمالی وارد بورس کالا می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  سیاوش وحدت اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان بورس کالای ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک امضا شد که امسال زمینه حضور تولیدات صنایع کوچک در بورس کالا را فراهم شده است.

    وی افزود: براساس این تفاهمنامه، همکاری طرفین در خصوص تسهیل پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور، استفاده از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک و بهره گیری از پتانسیل های موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران خواهد بود.

    رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهارکرد : یکی از اهداف بورس کالای ایران حذف واسطه های غیرضروری در تامین مواد اولیه است که البته امروز بسیاری از خریداران در بورس کالا صنایع کوچک و کارخانه داران هستند.

    سیاوش وحدت افزود: ورود به بورس برای صنایع جذابیت های مختلفی همچون معافیت از تشریفات مناقصه و مزایده، برخورداری از معافیت مالیاتی، قیمتهای تعادلی تعیین شده را دارد.

    استان خراسان شمالی دارای 14 شهرک و نواحی صنعتی است که بیش از 150 واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی در این شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند وسه هزارو 601 نفر نیز در این واحدهای اشتغال دارند.

    براساس آمار شرکت شهرکهای صنعتی استان در حوزه صنایع کوچک هم اکنون دارای 14 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب است.

    برچسب ها