عصر خودرو

مهدی کرباسیان:

ذخایر عناصر نادر خاکی ایران ۴ برابر می‌شود

عصر بازار- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: با توجه به پتانسیل هایی که در شناسایی ذخایر عناصر نادر خاکی ایجاد شده،ذخایر این مواد معدنی ۴برابر می شود.

ذخایر عناصر نادر خاکی ایران ۴ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهدی کرباسیان با اشاره به اینکه ایمیدرو، برنامه شناسایی و تولید عناصر نادر خاکی را برای نخستین بار در دولت یازدهم آغاز کرد، گفت: مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی از سال گذشته در عناصر نادر خاکی فعال شده و سال قبل رونمایی از 6 عنصر یا فلز نادر آغاز شد .وی همچنین خبر داد: تولید نیمه صنعتی فلزات قیمتی یا عناصر نادر خاکی از خرداد ماه سال آینده آغاز می شود.

    وی افزود: حجم عناصر نادر خاکی که تا قبل از سال 95 حدود 300 هزار تن بود ، با شناسایی ذخایر جدید اکنون این ظرفیت به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافته است.

    کرباسیان با اشاره به اینکه تاکنون 10 آنومالی عناصر نادر خاکی ثبت شده است، اظهار کرد : طبق بررسی ها منطقه گزستان در شرق بافق دارای بیشترین ذخیره عناصر نادر خاکی است. همچنین در منطقه سنگان پنج محدوده امیدبخش معدنی مشخص شده است.

    به گفته وی ؛ ایمیدرو در سال 93 طرح عناصر نادرخاکی را در حوزه اکتشاف و تولید تدوین کرده ضمن اینکه در دو ناحیه ایران مرکزی و ناحیه شمال شرق و شمال غرب به وسعت 24 هزار کیلومترمربع فعالیت های اکتشافی عناصر نادر خاکی انجام شده است.

    گفتنی است : مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی وابسته به ایمیدرو، با داشتن آزمایشگاه های مجهز در زمینه های مختلف و نیروی انسانی متخصص، بزرگترین قطب تحقیقات فراوری مواد معدنی در خاورمیانه است.

    برچسب ها