عصر خودرو

روسیه صادرات نفت خام اورال را افزایش می دهد

عصر بازار- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا اعلام کرد، روسیه در حالی که می گوید به تعهد کاهش تولید نفت خود با اوپک پایبند است، اعلام کرده است صادرات نفت خام اورال خود را در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد داد.

روسیه صادرات نفت خام اورال را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اویل پرایس نوشت؛ این مساله بازرگانان را در این مورد که چگونه روسیه در حالی که باید تولید خود را کاهش دهد، نفت بیشتری صادر می کند، دچار سردرگمی کرده است.
    رویترز نیز به نقل از یک منبع در بازار نفت روسیه نوشت؛ روسیه در کاهش تولید جلوتر از برنامه زمانی تعیین شده است، اما همزمان قبل از به پایان رسیدن همان برنامه زمانی نیز صادرات خود را افزایش می دهد، چطور این مساله امکان پذیر است؟
    روسیه بر اساس توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک متعهد است در طول ماه های ژانویه تا ژوئن 2017 (دی تا اواسط تیر 1396) به تدریج تولید خود را به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد.
    بر اساس اطلاعات قرار داده شده در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی وزارت انرژی روسیه، «الکساندر نواک» وزیر انرژی این کشور گفته روسیه تولید نفت خود را در ماه ژانویه 117 هزار بشکه در روز کاهش داده است.
    همزمان بر اساس یک برنامه زمانبندی شده که به رویت رویترز نیز رسیده است، انتقال و صادرات نفت روسیه در سه ماهه نخست 2017 (اواسط دی 1395 تا اواسط فروردین 1396) در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2016 ، پنج درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
    نواک گفته است: برای روسیه کاهش تولید مهم بوده است نه کاهش صادرات.
    نفت اورال به عنوان یک نفت پایه برای قیمت گذاری نفت صادراتی روسیه استفاده می شود. این نفت مخلوطی از نفت سنگین ترش منطقه اورال و ولگا با نفت سبک غرب سیری است.
    بر اساس این گزارش، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذر) خود در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
    براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از ابتدای سال 2017 میلادی (‌12 دی) به مدت 6 ماه اجرا می شود.
    اوپک همچنین موفق شد در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

    برچسب ها